پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار دانش آموزان دبستان مدرسه هاجر ناحیه دو قم

حوزه/ انسان در محیط خانواده، مدرسه و اجتماع تربیت می شود؛ اگر هر یک از این امور رسالت خود را درست انجام دهند، انسان، تربیت اسلامی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار دانش آموزان دبستان مدرسه هاجر ناحیه دو قم، به جایگاه حقوق والدین در اسلام اشاره کردند و گفتند: هرکدام از والدین و فرزندان بر یکدیگر حقوقی دارند و نباید حقوق یکدیگر نادیده گرفته شود.

این مرجع تقلید افزودند: انسان در محیط خانواده، مدرسه و اجتماع تربیت می شود؛ اگر هر یک از این امور رسالت خود را درست انجام دهند، انسان تربیت اسلامی می شود و اگر هر کدام از این امور کوتاهی کنند انسان درست تربیت نخواهند شد.

معظم له بیان داشتند: ان شاء الله هر سه محیط رسالت خود را درنظام جمهور اسلامی به درستی انجام دهند تا با همکاری هم انسانهای سالمی تربیت شوند و بتوانند به نظام و انقلاب خدمت صادقانه انجام دهند.

 ایشان افزودند: معصوم(ع) فرمودها ند«  اگر  والدین و معلم به دانش آموز یک بسم الله یاد دهند، خدای متعال بهشت و برائت از جهنم را به او عطا خواهد کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: از جمله حقوق فرزند بر والدین، انتخاب درست نام، تعلیم  قرآن و تربیت کردن براساس آموزه های دین است.

 ایشان افزودند: در حالات امام حسن و امام حسین(علیهما الاسلام) آمده است که  این دو بزرگوار با اخلاق عملی، رفتار و کردار درست با محبت، عطوفت مهربانی، مرد میان سال را نصیحت کردند و باعث هدایت او شدند.

معظم له ابراز داشتند: برای اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه  بهترین راهکار، بیان از روی ادب و احترام است.

نماز اول وقت، قرائت قرآن، یاد خدا بودن، پرهیز از دوستی های ناباب، عدم شرکت در مجلس آلوده و ناپاک و کمک به دیگران و احترام به والدین  از جلمه  مسائلی بود که این مرجع تقلید، در سفارش به دانش آموزان تاکید کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha