جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ناصری/ امام جمعه یزد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به ارزش و جایگاه تحصیل علوم دینی، گفت: هدف از طلبگی، مدرک‌گرایی یا مشغول شدن در ادارات نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، در جمع والدین طلاب یزدی با اشاره به اینکه روند فراگیری دروس حوزوی مسیری همانند دروس دانشگاهی نیست، اظهار داشت: در این مسیر توفیق بسیار ویژه‌ای نصیب انسان می‌شود که به عنوان سرباز امام زمان(عج) شناخته شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از طلبگی، مدرک‌گرایی یا مشغول شدن در ادارات نیست، بلکه هدف یک طلبه این است که خود را بسازد، آماده کند، در مسیر تکامل و هدایت قرار بگیرد و دیگران را هم هدایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه طلاب همانند انبیا، علما و بزرگان دینی باید نجات دهندگان انسانها از مسیرهای انحرافی و هدایتشان به سمت بهشت و رستگاری باشند، تصریح کرد: هر یک از طلاب که با این عقیده بیشتر پیش بروند و تلاش بیشتری انجام دهند، در جامعه موثرتر هستند.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: طلبه و روحانی می‌تواند با یک نصیحت و موعظه ده ها نفر را از گمراهی نجات دهد و خانواده‌‌‌‌ای که یک فرد طلبه داشته باشد، جایگاه و ارزش معنوی بسیار بالایی دارد.

امام جمعه یزد ابراز کرد: این که می‌گویند مداد و مرکب علما از خون شهیدان افضل تر است، نشان دهنده جایگاه و شانیت فعالیت علمای دینی است.

وی با تاکید بر اینکه لازم است زمینه افزایش حضور جوانان در حوزه‌های علمیه فراهم شود، افزود: والدین طلاب باید سعی کنند شرایطی را فراهم کنند که فرزندانشان بتوانند این راه را به درستی سپری کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه انسان برای رفع مشکلات باید تنها به خدا توکل داشته باشد، اظهار داشت: در روایات داریم که هر کسی برای روزی‌اش باید زحمت بکشد و عرق جبین بریزد ولی برای طالب علم به محض اینکه انسان در این مسیر قرار گرفت، روزی‌اش را خداوند می‌رساند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha