جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی گفت: شاخصه های شهر فرهنگی و اسلامی، توجه به مسئله مهم عدالت اجتماعی و اقتصادی، کم شدن فاصله طبقاتی است، لذا باید کاری کرد تا مردم در این دو عرصه مشکلی نداشته باشند و اگر فاصله ای درحال ایجاد شدن است، با برنامه ریزی کم شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی امروز در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم که در  مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، بر فقرزدایی و رسیدگی به امور معیشتی مستمندان در جامعه تاکید کرد.

مدیر حوزه های علمیه عنوان کرد: اسلام تاکید خاصی بر فقرزدایی، رفع مشکلات مردم، مستمندان و نیازمندان دارد و دراین نوع مسائل توصیه های فراوانی کرده و حتی سیره  انبیاء الهی و اهل بیت(ع) نیزهمین است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که تولید نظریه اسلامی در حوزه مدد کاری و ارائه معارف اسلامی ازجمله رسالت های مهم حوزه علمیه است ابراز داشت: برای ارائه نظریه اسلامی در حوزه فقرزدایی نیاز است که مباحث فقهی در این زمینه فعال باشد، زیرا فقه اهل بیت(ع) دارای منابع غنی در موضوعات مختلف اقتصاد و موارد دیگر است و این کار حوزه است تا در این عرصه ورود جدی تر داشته باشد.

آیت الله اعرافی گفت: یکی دیگر از رسالت های حوزه، کمک به کمیته امداد برای فرهنگ سازی و تبلیغ در میان خانواده های تحت پوشش این کمیته است. حوزه های شهرستانها و ائمه جماعت می توانند ورود جدی به این عرصه داشته باشند و به کمیته امداد کمک خوبی کنند.

وی عنوان کرد: روحانیت ازگذشته مورد اعتماد و خدمتگزار، همنشین با فقرا، مستمندان  و در کمک به مردم همیشه میدان دار بوده و این روش و سیره انبیاءالهی و اهل بیت(ع) است و انتظار این است، این روش پسندیده ادامه و تقویت پیدا کند.

مدیرحوزه های علمیه با اشاره به وظایف ادارات و مسئولینی که درشهر قم درحال فعالیت می باشند گفت: باید قم از هر لحاظ از جمله ارتباط با نهاد روحانیت، عرصه خدمت رسانی، ترویج فرهنگ دینی، فقرزدایی و مددکاری الگوی سایر شهرها و بلکه جهان اسلام باشد و حتی لازم است، تجربیات، دانش و فناوری ها در موضوعات مختلف اشتغال و کار آفرینی را در اختیار دیگر کشورهای مسلمان نیز  قرار دهد.

عضو شواری عالی حوزه بابیان اینکه لازم است در همه این عرصه ها مسئولین تلاش ویژه ای انجام دهند، افزود: مسئله دیگر برنامه ریزی بلند مدت، آینده نگری برای آینده بهتر و تقویت روحیه کمک رسانی و خدمت رسانی به نیازمندان و  تشویق خیرین برای حمایت از مستمندان است.

آیت الله اعرافی  با بیان این که برنامه ریزی، ساماندهی کلان و اولویت بندی خدمت رسانی به محرومان برای جلوگیری از موازی کاری ضروری است، گفت: از جمله شاخصه های شهر فرهنگی و اسلامی، توجه به مسئله مهم عدالت اجتماعی و اقتصادی، کم شدن فاصله طبقاتی است، لذا باید کاری کرد تا مردم در این دو عرصه مشکلی نداشته باشند و اگر فاصله ای درحال ایجاد شدن است با برنامه ریزی کم شود.

امام جمعه قم بابیان اینکه اخلاص، تکریم نیازمندان و مستمندان و تأمین نیازهای این اقشار از جمله رسالت های مسئولین کمیته امداد و سایر ادارات است، افزود:  توجه به این مسائل باعث تحقق امداد رسانی اسلامی خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha