جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار عبداللهی در اجلاس خبرگان رهبری

حوزه/ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با تاکید بر این که به حضور شرکت های خارجی در انجام پروژه ها نیاز نداریم، گفت: حل مشکلات معیشت و بیکاری در کشور با عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار عبادالله عبداللهی، پیش از ظهر امروز به عنوان میهمان ویژه نخستین جلسه اجلاسیه دوم مجلس خبرگان، در سخنانی با اشاره به دستاوردهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: پس از دوران دفاع مقدس بنا بر تدبیر فرمانده کل قوا و براساس اصل 147 قانون اساسی قرارگاه سازندگی خاتم به کارهای سازندگی و عمرانی ورود پیدا کرد و پس از بازسازی مناطق جنگ زده از قرارگاه بازسازی به قرارگاه سازندگی تغییر نام یافت.

وی افزود: خارجی ها در اجرای پروژه های داخل کشور تلاش می کردند از نیروهای داخلی به عنوان نیروهای عادی و خدماتی استفاده کنند تا دانش به ایرانیان منتقل نشود، اما امروز با وجود نیروهای توانمند قرارگاه خاتم پیچیده ترین پروژه ها به دست توانای جوانان و متخصصین داخلی انجام می پذیرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نمونه ای از این توانمندی را اجرای فازهای 15 و 16 عنوان کرد و گفت: طراحی، تجهیز، ساخت، اجرا و بهره برداری از این فازها نشان داد که اتکا به توان داخلی و دانش بومی می تواند راهگشا باشد.

وی به مخالفت های صورت گرفته در زمان آغاز ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به پروژه های نفتی اشاره کرد و گفت: در ابتدا باور به انجام این پروژه ها توسط متخصصان ایرانی نبود که به لطف خداوند این امر محقق شد و اینک آمادگی حضور در تمام عرصه ها و پیچیده ترین پروژه ها وجود دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ادامه داد: ما به حضور شرکت های خارجی در انجام پروژه ها نیاز نداریم و اقتصاد مقاومتی به ما توان اجرای پروژه ها را داده است، اما هنوز بعضی ها نگاهشان به توان داخلی نیست.

سردار عبداللهی با اشاره به احداث اولین پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس و تولید بنزین در این پالایشگاه، اظهار کرد: باحمایت های فراوان و دعای مقام معظم رهبری و مردم ایران اسلامی بزودی تولید بنزین در این پالایشگاه انجام می شود و کشور از واردات بنزین بی نیاز می شود و در راه اندازی فازهای بعدی آن امکان صادرات بنزین هم محقق می شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با بیان اینکه بیش از 160 هزار نفر به صورت مستقیم در پروژه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) مشغول به کار هستند، اظهار کرد: بیش از 5 هزار پیمانکار با این قرارگاه همکاری مستقیم دارند و توان این تعداد پیمانکار در پروژه های عظیم بکارگیری شده است.

وی ادامه داد: معتقدم که احداث زیرساخت های کشور موجبات اشتغال و رفع بیکاری و فقر را به دنبال دارد و به همین دلیل با تمام توان پروژه ها را اجرا و از تعطیلی آن جلوگیری کردیم و در این دولت هیچ پروژه ای را به دلیل مشکلات مالی متوقف نکرده ایم.

سردار عبداللهی با بیان اینکه در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، آماده باش کامل به نیروهای تحت امر دداده شده است، اظهار کرد: در این سال 65 پروژه مهم را هدف گذاری و برای به اتمام رساندن آن برنامه ریزی کردیم که نزدیک به 45 پروژه آن امسال در حوزه های مختلف به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه برای رفع ترافیک پایتخت نیز طرحی را به اجرا در آوردیم، اظهار کرد: احداث پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران که به طول 158 کیلومتر در حال انجام می باشد که کریدور شمال غرب کشور به شرق است و قطعه چهارم آن در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و اجرای این پروژه در کاهش مصرف سوخت و زمان بسیار موثر است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: اجرای تمام این طرحها در راستای عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم همانطور که سپاه پاسداران در دفاع مقدس محور بود و با دست خالی در مقابل دشمنان موفق شد، امروز هم با ساماندهی لشکرهای مهندسی توانسته چرخ سازندگی را به حرکت درآورد و از توقف آن جلوگیری کند.

سردار عبداللهی تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی سخن می گویند باید ما هم به عنوان یک سرباز در میدان باشیم و مشکلات را حل کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی که دشمنان با اجرای تحریم ها علیه انقلاب اسلامی به راه انداختند، بر خود وظیفه دانست تا با ورود به ابرپروژه ها، توطئه دشمنان را خنثی کند.

سردار عبداللهی به وضعیت آب و هوای خوزستان در ایامی که گذشت اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات پیش آمده همه باید نگران باشیم و همچون دوران دفاع مقدس با روحیه انقلابی برای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به حجم نقدینگی در دست مردم اشاره کرد و ابراز داشت: بانک ها باید سرمایه شان را در پویایی اقتصاد کشور خرج کنند و اگر این امر محقق شود، اشتغال، تولید، پیشرفت و آبادانی محقق خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)  افزود: اگر دولت بستر ایمنی را برای مردم ایجاد کند، مردم سرمایه خود را به حوزه اقتصاد خواهند آورد.

سردار عبداللهی تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در حوزه های مختلف مثل بهداشتی و درمانی، راه و ریل و کشاورزی کارهای خوبی انجام داده است که فرصت بیان آن در این مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست.

وی افزود: اگر چه ما در سازندگی کارهایی کردیم، اما توجه به مسائل فرهنگی نیز جزو اصلی ترین هدف های ما بوده است و همینک 300 روحانی در پروژه ها برای اقامه نماز و بیان احکام و انجام امورات فرهنگی مشغول فعالیت هستند.

پس از سخنان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، چندتن از اعضای مجلس خبرگان اظهار نظر کرده و سؤالات خود را پیرامون مطالب سردار عبداللهی مطرح کردند و وی نیز به سوالات پاسخ داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha