پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فقیه خراسانی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری کنگره آیت الله شیخ غلامرضا فقیه خراسانی به میزبانی شهر دارالعباده و تجدید چاپ کتب این عالم ربّانی و استاد اخلاق نیم قرن پیش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی در نشست خبری با اشاره به برگزاری کنگره آیت‌الله شیخ غلامرضا فقیه خراسانی در سال آینده در یزد اظهار کرد: این کنگره با هدف معرفی شخصیت‌هایی است که در زمان خود منشأ خیر و برکات برای مردم و جامعه بوده و نقش تأثیرگذاری در زمان خود ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به فراخوان این کنگره و مقالات آن که شامل نظرات افراد صاحب‌نظر و صاحب اندیشه است،‌ افزود: مقالاتی که به این کنگره می‌رسد در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد و این کنگره استانی است اما فراخوان مقالات آن ملی است و با حضور چهره‌ها و شخصیت‌های علمی، دینی و فرهنگی ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

دبیر علمی کنگره ملی شیخ غلامرضا فقیه خراسانی با اشاره به محورهای مختلف این کنگره بیان کرد: زندگی و شخصیت آیت‌الله فقیه خراسانی، اندیشه‌های قرآنی و حدیثی، اندیشه‌های دینی و اجتماعی و ... از بخش‌های مختلف این کنگره به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهستانی با اشاره به اقداماتی که قرار است قبل از برگزاری کنگره انجام شود، افزود: قرار است به شاگردان ایشان و افرادی که تاکنون در مورد شیخ غلامرضا فقیه‌خراسانی با آنها مصاحبه نشده مراجعه شده و تاریخ شفاهی در این زمینه گردآوری شود.

وی  از تلاش برای تجدید چاپ کتاب‌های شیخ غلامرضا فقیه‌خراسانی خبر داد و افزود: کتاب‌ها با تدوین جدید منتشر خواهد شد ضمن اینکه سیره و سلوک این عالم ربانی به شیوه‌ای جدید برای نسل جوان منتشر خواهد شد.

برپایه این گزارش، آیت‌الله شیخ غلامرضا فقیه خراسانی (فقیه یزدی) از علمای بزرگ استان یزد و فرزند حاج ابراهیم یزدی بود که در سال 1295 هجری قمری در یزد متولد شد و در سال 1378 هجری قمری درگذشت و آیت‌الله شهید صدوقی، سید علی‌محمد کازرونی، سید محمد مدرسی و سیدعباس خاتم یزدی از شاگردان وی به شمار می رفتند و نیز دو سال پیش از اسناد هویتی اسوه تقوا و پارسایی دیارمان، آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی در ثبت احوال استان یزد رونمایی شد.

انتهای پیام/ ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha