چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله محمد رضا ناصری

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه کمک به دیگران از نمونه‌های شکر نعمات است، گفت: باید تلاش مسئولان در ارتباط با رفع مشکلات نیازمندان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله ‌محمدرضا ناصری یزدی، صبح امروز در آیین افتتاحیه جشن نیکوکاری یزد با اشاره به اینکه خداوند متعالی منتهای خوبی‌ها، زیبایی‌ها و ارزش‌ها است، اظهار داشت: تمام ارزش‌های عالم از ناحیه اوست و اگر ما هر یک از اجزای نظام عالم را ستایش می‌کنیم، در واقع خداوند متعال را ستایش کرده‌ایم.

وی ادامه داد: زمانی که ما از زیبایی‌های عالم تعریف و تمجید می‌کنیم، در واقع به ستایش این زیبایی‌ها پرداختیم و برگشت تمام ستایش‌های ما با توجه به اینکه ارزش این مخلوقات از سوی خداست، به خداوند باز می‌گردد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد، به تنوع در ظاهر و خواص میوه‌ها اشاره کرد و گفت: خداوند تمام این خاصیت‌ها را در زمین قرار داده و هرچه که ما از میوه‌ها بهره می‌گیریم در واقع از خواص زمین بهره‌مند شده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: اگر یک کودک، دانش‌آموز یا نخبه‌ای را ستایش می‌کنیم، در واقع به ستایش خداوند پرداخته‌ایم، چرا که خداوند این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را در انسان‌های مختلف قرار داده که الان ما بخواهیم از وی تعریف و تقدیر کنیم.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه یزد به سوره حمد اشاره کرد و افزود: در آیه اول این سوره، خداوند همه ستایش‌ها را ویژه خود دانسته و این که ما چنین چیزی را می‌گوییم به این معناست که ما هیچ خوبی و ارزشی را در دنیا نمی‌بینیم مگر اینکه اصل و ریشه آن خداوند است.

آیت‌الله ناصری تاکید کرد: خداوند متعال نعمات بسیاری به انسان ارزانی داشته و باید انسان هم از این نعمت‌ها برای رضای خدا و دستگیری از همنوعانش استغاده درست انجام دهد.

وی اذعان داشت: اگر خداوند به ما نعمتی داده به این معنی نیست که اینها تنها از ماست و باید آن را برای خود نگاه داریم بلکه باید از دارائی‌ها و استعدادهای خود برای کمک به دیگران استفاده نماییم.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه یزد گفت:‌ مسئولان به رفع مشکلات نیازمندان توجه ویژه‌ای داشته باشند و سعی کنند از نعمتی که خداوند به آنها داده در این راستا استفاده نمایند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن به وسیله فضاهای مجازی به دنبال خارج کردن دین از زندگی مردم ایران است و در ارتباط با انحراف جوانانمان تلاش می‌کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد اظهار داشت: در صورتی که ما دین و خدا را در زندگی نداشته باشیم، در گمراهی به سر می‌بریم و نمی‌توانیم به کمال و رستگاری دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha