جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه روش های نوین تحقیق میدانی حوزه خواهران یزد

حوزه/ آمار طلاق در جامعه بسیار بالا رفته به حدی که ایران چهارمین کشور از نظر آمار طلاق است. چرا ما در جامعه دینی، با وجود اسوه ها و الگوهایی به چنین جای خطرناکی رسیده ایم؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، امین براتی، در جمع اساتید ، کادر و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اصفهان گفت: طلبه باید نسبت به فرهنگ سازی زندگی  و سیره اهل بیت(ع) در بین مردم اهتمام ویژه داشته باشد، ما باید زوایای پنهان و لایه های درونی زندگی اهل بیت(ع) را برای مردم باز کنیم.

وی در ادامه افزود:  باید از تمام رفتارهای  اهل بیت(ع) الگو بگیریم برای مثال ایشان وقتی وارد جمعی می شدند به تک تک افراد سلام می کردند، فرزندان خود را زیاد در آغوش می گرفتند، با تمام افراد خانواده رابطه صمیمی داشتند.

این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: آمار طلاق در جامعه بسیار بالا رفته به حدی که ایران چهارمین کشور از نظر آمار طلاق است. چرا ما در جامعه دینی، با وجود اسوه ها و الگوهایی به چنین جای خطرناکی رسیده ایم؟

براتی ضمن هشدار مجدد بر فاصله گرفتن از سیره اهل بیت(ع) در جامعه کنونی گفت: آیا زنان جامعه اسلامی ما روش تربیتی شان را بر پایه اسلام و الگو گیری از اهل بیت(ع) بنا نموده اند؟! آیا زنان جامعه ما ساده زیستی، اخلاق نیک، چگونگی برخورد با همسر و فرزندان و با نامحرم را از حضرت زهرا(س)  به ارث برده اند؟

وی با بیان اینکه خشونت به معنای خالی کردن عقده درونی است و تربیت به معنای رشد دادن یک انسان، تاکید کرد: باید تلاش شیطان برای زیبا نمودن گناه در چشم بندگان خدا را  که حر به او است، ناکام کنیم و با یک رفتار تربیتی خوب گناه را در چشم گناهکار زشت نشان دهیم.

براتی افزود: در زندگی حضرت زهرا(س) عیب جویی نبود، ولی اصلاح نمودن دیگران در زندگی ایشان بسیار بوده است، بنابراین مومنین باید و خاصه مبلغین حوزوی  خواهر باید در راستای تربیت صحیح  و اصلاح جامعه اهتمام داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha