پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ تجمع  اعتراض‌آمیز طلاب و روحانیون بیرجندی

حوزه/ امام جمعه شهرستان نهبندان وی با بیان اینکه برخی مسئولان با سخنان خود به اسلام دهن کجی می کنند، گفت: مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود بعد از فتنه سال ۸۸، نسبت به نفوذ به ویژه در لایه‌های فرهنگی هشدار دادند و از این رو نباید بگذاریم دشمن از طریق نفوذ، در لایحه‌های مختلف کشور ورود پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام عباسعلی خزایی، امروز در تجمع اعتراض آمیز ائمه جمعه، طلاب و روحانیون در مدرسه علمیه معصومیه بیرجند نسبت به اظهارات استاندار خراسان جنوبی مبنی بر "رقصیدن مرد و زن نامحرم به اسلام و مسلمین لطمه ای وارد نمی کند"، و ...، اظهار داشت: پیگیری موضوعات دینی و مسائلی که به دین مردم بر می‌گردد، وظیفه علما و روحانیت است.

وی با بیان اینکه در احادیث و روایات، از علما به عنوان مرزبانان دینی یاد می‌شود، افزود: موضوعات مربوط به حوزه باید توسط علما و طلاب پیگیری شود و اصولاً افرادی که از مرزهای دین دفاع می‌کنند، با افرادی که از مرزهای جغرافیای به طور عملی دفاع می کنند، برابر هستند.

امام جمعه شهرستان نهبندان ادامه داد: دفاع از دین و اعتقادات امری مهم بوده و اگر علما امر به معروف نکنند، اشرار بر جامعه مسلط می‌شوند و از این رو باید در مرحله نخست جلوی نفوذ گرفته شود.

حجت الاسلام خزایی افزود: اجتماع امروز ما تنها در راستای حفاظت و پاسدارای از دین است، زیرا پاسداری از دین بر عهده علما است و علما در هر زمانی پرچمدار دین بوده و باید نقشه‌های دشمن را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه برخی مسئولان با سخنان خود به اسلام دهن کجی می کنند، گفت: مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود بعد از فتنه سال 88، نسبت به نفوذ به ویژه در لایه‌های فرهنگی هشدار دادند و از این رو نباید بگذاریم دشمن از طریق نفوذ، در لایحه‌های مختلف کشور ورود پیدا کند.

امام جمعه شهرستان نهبندان گفت: ما امنیت و آرامش کشورمان را مدیون خون شهدا هستیم و نباید مسئولان، حرف دشمنان را بزنند؛ نباید سخنانی از سوی مسئولین داخلی مطرح شود، که رسانه‌های آن سوی آب‌ها خوشحال شوند.

حجت الاسلام خزایی با بیان اینکه رقص زن و مرد حرام است، افزود: هنگامی که فرد عادی در جامعه حرف از رقص زن و مرد می زند، با هنگامی که نماینده دولت در استان این سخن را مطرح کند، تفاوت زیادی دارد؛ چگونه ممکن است، رقص زن ومرد به اسلام لطمه ای وارد نسازد؟

وی بیان داشت: با این سخنان اسلام را زیر سؤال می‌برند و هر کسی در مقابل حلال و حرام و تکالیف الهی چشم خود را ببندد؛ و یا این که مبانی اسلام را تحریف و نظرات خود را بگوید، با ظلم معامله کرده است.

امام جمعه شهرستان نهبندان با اشاره به اینکه این اجتماع با شکوه بر اساس وظیفه دینی ما صورت گرفته، افزود: ما امروز تحصن کردیم و رئیس جمهور و وزیر کشور باید سخنان ما را بشنوند؛ زیرا اگر جلوی این وضعیتی که در استان خراسان جنوبی رخ داده گرفته نشود، کار در کل کشور سخت تر میشود.

حجت الاسلام خزایی افزود: به وزیر کشور توصیه می‌کنیم یک بار دیگر نوار صوتی سخنان خود را در مراسم معارفه استاندار خراسان جنوبی گوش دهد و ببیند چه گفته و در حال حاضر چه انجام شده است؛ بحث ما غیر بومی و بومی نیست، بحث ما در زمینه دین است.

وی بیان داشت: وزیر کشور با حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی تماس بگیرد و درد مردم استان را بشنود و بداند درد مردم چیزی جز درد دین نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha