جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ تجمع  اعتراض‌آمیز طلاب و روحانیون بیرجندی

حوزه/ اگر بنا بود مردم با رقص و پایکوبی شاد باشند، این مسائل به صورت فوق العاده در رژیم شاه وجود داشت و نیاز نبود که انقلاب کنند و در این مسیر هزینه های گزافی از جمله خون فرزندانشان، را بپردازند.

یه گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مدارس حوزه های علمیه خراسان جنوبی در اقدامی برای دفاع از دین و حفظ آرمان های نظام و انقلاب تعطیل شده و تمامی مدیران، طلاب و امامان جمعه استان، در مدرسه سفیران هدایت بیرجند تحصن کرده اند، تا علاوه بر واکنش به سخنان غیرمسئولانه و نسنجیده استاندار که گفته بود «رقص زن و مرد به اسلام و مسلمین لطمه ای نمی زند» و ...، بگویند، هیچ فرد فاقد صلاحیتی حق اظهار نظر در مسائل فقهی را ندارد.

به چهره هر کدام که نگاه می‌کردی جدیت در رسیدن به هدف را به وضوح می توانستی ببینی،  هر کدامشان از یکی از شهرهای خراسان جنوبی آمده بودند، از زهان، سه قلعه، آیسک، بشرویه، درمیان، زیرکوه، فردوس، نهبندان و...

تجمعی که برگرفته از جان و دلشان است، آنها حرف های زیادی برای گفتن دارند و دلشان از نامردی‌های زمانه ای که برخی ها حاضرند، برای به دست آوردن یک رأی هر چیزی را زیر پا بگذارند، به درد آمده است.

آنان خشکسالی ها و گریه‌های کودکانی را در سطح استان که به خاطر فقر دست و پا می زنند را دیده اند، اما به جای آن که مسئولین از ناله ها و درد های پابرهنگان حرف بزنند، از کمبود کنسرت و بزن و برقص سخن می گویند و دل مسئولین برای نبود شادی توسط رقص و کنسرت به درد آمده!!

هر کدام از طلاب سینه ای آکنده از درد داشته، دردی که مردمان شهرشان از سخنان نادرست استاندار مطرح کرده، آنها آمده اند تا بگویند، استاندار! اگر دلت برای مردم می‌سوزد، فقر را، بیکاری را، فاصله طبقاتی را ریشه کن، تو را به اظهار نظر در مورد رقص  چه...

تو که الفبایی از درس حوزه را ندانسته، نباید خود را جای مرجع تقلیدی که سالها تحقیق و پژوهش در دل کتاب های اسلامی برای رسیدن به درجه اجتهاد کرده، بگذاری و حالا نشان دادی که درس اخلاق و توبه و دیپلماسی گفتار را نیز بلد نیستی، چرا که حاضر نشدی غرورت را زیر پا گذاشته و در همان روزها اولین برای عذر خواهی به دفتر نماینده ولی فقیه در استان بروی، پس این تو هستی که حقوق شهروندی در جمهوری اسلامی را رعایت نمی‌کنی

غیرت دینی

طلبه‌ جوانی که از لباس طلبگی تنها عبایش را بر دوش داشت، در حالی که زیر لب سخنانی می‌گفت، نظرم را به خود جلب کرد، از او خواستم از حال و هوای تحصن بگوید، او گفت: درست است که من طلبه هستم و شاید مانند دیگر روحانیت حاضر در جلسه نتوانم، خوب حرف بزنم، اما همین قدر می‌دانم که هیچ احدی حق ندارد، نسبت به اموراتی که سر رشته ندارد، بخصوص امور دینی اظهار نظر کند.

من با شنیدن سخنان استاندار سخت ناراحت شدم، زیرا نسبت به خواهر و مادر خود غیرت دارم، هر کسی که نسبت به خانواده خود غیرت داشته باشد، با شنیدن این سخنان ناراحتی عمق وجودش را فرا می‌گیرد.

آری! در جای جای مدرسه سفیران هدایت حرف از دین، حرف از غیرت و مردانگی است، اینها آمده اند، تا بگویند، شمایی که از حقوق شهروندی دم می‌زنید، ای کاش کمی به آن عمل کرده و در کمترین کار خود، عذر خواهی می‌کردید، هر چند طلاب و امامان جمعه تصمیم دارند، تا گرفتن نتیجه دست از تحصن بر ندارند.

تعطیلی مدارس علمیه

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم مهاجریان مقدم، امام جمعه شهرستان طبس درخصوص تعطیلی مدارس علمیه این شهرستان و واکنش حوزویان به سخنان استاندار، اظهار کرد: مدارس علمیه شهرستان طبس در اعتراض به سخنان توهین آمیز استاندار تعطیل شده و طلاب برای شرکت در تحصن اعتراض آمیز به مرکز استان آمده اند.

 وی افزود: پس از سخنان شرم آور استاندار در جمع هنرمندان و توهین به اسلام و مسلمین؛ نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و سایر نیروهای ارزشی استان و حتی ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم نسبت به این سخنان موضع گرفتند.

 امام جمعه شهرستان طبس با اشاره به اینکه حرف آقای استاندار این است که مردم باید شاد باشند، گفت: شادی مردم به رقص و پایکوبی و اختلاط نیست، بلکه مردم زمانی شاد هستند که ارزش های اسلامی به درستی در جامعه پیاده شود، چرا که اگر بنا بود مردم با رقص و پایکوبی شاد باشند، این مسائل به صورت فوق العاده در رژیم شاه وجود داشت و نیاز نبود که انقلاب کنند و در این مسیر هزینه های گزافی از جمله خون فرزندانشان، بپردازند.

 وی تاکید کرد: شادی مردم به این است که ارزش های اسلامی درست پیاده شود و جلوی چپاول بیت المال و حقوق های نجومی گرفته شود و اشتغال، معیشت و وضعیت اقتصادی مردم درست شود.

 حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم بیان کرد: پس از اعتراض به سخنان استاندار توسط شخصیت های متفاوت و علمای بزرگوار استان های خراسان جنوبی و شمالی، متاسفانه استاندار هنوز جوابی به این اعتراضات نداده و نه تنها عذرخواهی نکرده، بلکه مدیرکل سیاسی استانداری هم از سخنان استاندار حمایت کرده و با صدور بیانیه ای به علما و ائمه جمعه جسارت کرد و فضای استان را امنیتی جلوه داده است.

 امام جمعه شهرستان طبس گفت: هم اکنون فضای استان به خاطر سخنان استاندار، فضای خوبی نیست و به همین دلیل سفر رئیس جمهور به استان به تاخیر افتاد، چرا که احساس کردند اگر این سفر اکنون برگزار شود، مورد اعتراض مردم قرار خواهند گرفت و خوشایند نخواهد بود.

 وی بیان کرد: با توجه به اینکه استاندار عذرخواهی نکرده است، طلاب و روحانیون استان، کلاس های خود را تعطیل کردند و برای اعتراض و تحصن در مرکز استان حاضر شده اند.

سیاسی بازی سیاستمداران

دبیر اجرایی بنیاد غدیر خراسان جنوبی با بیان اینکه رئیس جمهور باید از مقدسات کشور دفاع کند و ما امروز می‌خواهیم به قسمی که خورده عمل  کند، گفت: برخی از سیاسیون به خاطر جمع آوری رای حاضرند همه چیز را زیر پا بگذارند

حجت الاسلام نبئی گفت: آقایان سیاسی به خاطر چهار رای هر کاری می‌کنند و همه چیز را زیر پا می‌گذارند، اما از سویی دم از آزادی بی قید و بند می‌زنند که در این موارد تحصن طلاب اینجا برگزار شده است.

دبیراجرایی بنیاد غدیر خراسان جنوبی افزود: ما جمع شده ایم، تا در این تحصن اعلام کنیم که عالی ترین مقام دولت در استان نباید به گونه‌ای عمل کند، که سخنانش خوراک خبری بیگانگان شود.

وی با بیان اینکه ملت ما انقلاب کرده اند و خون و شهید دادن تا حکومت اسلامی در جامعه برپا شود، اظهار داشت: آیا ملت ما انقلاب کرد، تا اسلام زیر پا له شود، همه ما میدانیم که رقص حرام است و ترویج آن از تریبون دولتی گناهی نابخشودنیست.

حجت الاسلام نبئی بیان داشت: سخنان استاندار خراسان جنوبی یک حرکت ضد ارزشی وضد دینی است و مخالف اصل نظام و انقلاب است و ما با تمام قدرت این سخنان را محکوم کرده و انتظار داریم کمترین کار عزل استاندارخراسان جنوبی باشد.

زیرپا گذاشتن حقوق شهروندی

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز اظهار داشت: استاندار با بیان این سخنان در زمینه رقص زن و مرد و عدم لطمه به اسلام، حقوق شهروندی در جامعه اسلامی را هم زیر سؤال برده است.

حجت الاسلام سیدی افزود: حقوق شهروندی یک شعار نبوده، بلکه باید از تک تک حقوق مردم استان دفاع شود، اما چرا وزیر کشور و یا رئیس جمهور عکس العملی نشان نمی‌دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:  اظهار نظر نسنجیده استاندار، عدم پاسخگویی و عذر خواهی از مردم توسط مسئولانی که اداعای حقوق شهروندی دارند، عامل تجمع و تحصن طلاب وروحانیت است.

سیدی افزود: استاندار اصول مسلمانی را زیر سؤال برده است و هر کسی که سکوت کند، جفا کرده است، لذا سئولان وزارت کشور باید برای تسکین آلام مردم تصمیم درستی بگیرند و استاندار را برکنار کنند.

آری! مردم استان خراسان جنوبی، آنهایی که نسبت به دین، انقلاب، نظام و شهدا می‌تپد، دلشان خون است، دلشان از سخنان ناجوانمردانه‌ای که تنها فکرشان به دست آوردن پست و مقام از طریق رای آوری است، خون است، اما بدانند اگر روحانیون و طلاب بصیر خراسان جنوبی اشاره ای کنند، تک تک مردم استان در کنار نماینده ولی فقیه، طلاب و امامان جمعه بوده و تا برکناری استاندار خراسان جنوبی از پا نمی‌نشینند.

تحصن ادامه داد

به گفته حجت الاسلام مشرفی،‌ مدیر حوزه  علمیه خراسان جنوبی، این تحصن تا رسیدن به نتیجه قطعی یعنی عزل استاندار خراسان جنوبی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمود IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    0 0
    انالله وانا الیه راجعون