جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راهیان نور

حوزه/ همایش بزرگداشت روز ملی راهیان نور، با حضور علما و مسئولان کشوری، در پادگان شهید باکری خرمشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، همایش ملی راهیان نور صبح امروز با حضور علما، فضلا، مسئولین و زائران سرزمین نور، در پادگان شهید باکری خرمشهر برگزار شد.

در این همایش، حجج‌اسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، مصلحی، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، تویسرکانی، فرمانده قرارگاه فرهنگی راهیان نور کشور و همچنین امیر قاسم‌زاده، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شریعتی، استاندار خوزستان و دیگر مسئولان عالی‌رتبه کشوری و لشکری حضور داشتند.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصلحی، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، در ابتدای این همایش، با اشاره به حضور مبلغین حوزه‌های علمیه در مناطق عملیاتی جنوب، گفت: تعداد بسیار زیادی از مبلغین در کاروان‌های راهیان نور و مناطق عملیاتی حضور دارند که وظیفه تبیین معارف دفاع مقدس به زائران سرزمین نور را بر عهده دارند.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین تویسرکانی، فرمانده قرارگاه فرهنگی راهیان نور کشور، در ادامه این همایش، با تأکید بر اینکه مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، سرزمین‌های نور بوده و حضور انسان‌ها در آنجا، سبب نورانیتشان می‌شود، اظهار داشت: ما محتاج هستیم که در این مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس نورانی شویم و این نور، نور اخلاص، محبت، عفت، تقوا، قناعت، تلاش و استکبارستیزی است.

 سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی به عنوان اصلی‌ترین بخش این همایش ملی، با موضوع تأثیر آثار شهدا در جامعه اسلامی انجام شد.

وی با بیان اینکه شهدا آثار معنوی خود را در جای‌جای میهن اسلامی، بر جای گذاشته‌اند، تصریح کرد: امروز جوانان از سرتاسر ایران اسلامی به سرزمین‌های نور قدم می‌گذارند تا از نزدیک حضور شهدا را حس کنند.

برپایه این گطارش، رونمایی از تمبر ویژه راهیان نور و همچنین محصولات جدید فرهنگی و هنری، آخرین بخش این مراسم بود که توسط تولیت آستان قدس رضوی انجام شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha