پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مصلحی

حوزه/ رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت گفت: راهیان نور ظرفیت ویژه‌ای برای واکسینه کردن جوانان در برابر تهاجم‌های فرهنگی دشمنان دارد و می‌تواند علاوه بر دگرگونی فرهنگی، بر دیگر ابعاد جامعه تأثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدر مصلحی، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، پیش از ظهر امروز در همایش ملی راهیان نور که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، در پادگان شهید باکری شهرستان خرمشهر برگزار شد، با اشاره به حضور مبلغین حوزه‌های علمیه در مناطق عملیاتی جنوب، اظهارداشت: تعداد بسیار زیادی از مبلغین در کاروان‌های راهیان نور و مناطق عملیاتی حضور دارند که وظیفه تبیین معارف دفاع مقدس به زائران سرزمین نور را بر عهده دارند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان اینکه راهیان نور، یک حرکت قرآنی است، تصریح کرد: راهیان نور تلاش دارد آموزه‌های قرآنی که در دوران دفاع مقدس به وقوع پیوسته است را نمایش دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصلحی، راهیان نور را معلمی برای نسل جوان جامعه خواند و بیان داشت: امام خمینی(ره) فرمودند که تاریخ معلم بشریت است و امروز شاهدیم که حرکت راهیان نور،‌ معلمی برای نسل جوان و نسلی که آن دوران را درک نکرده‌ است، شده است.

وی، تاریخ را از منظر اسلام و قرآن، مورد بررسی قرار داد و اظهارداشت: قرآن می‌گوید تاریخ برای تعقل و تحلیل است تا رموز موفقیت و شکست شناسایی شود؛ به همین دلیل این مهم امروز باید مورد بررسی قرار گیرد که دیروز رموز موفقیت چه بود و چگونه امروز می‌تواند با استفاده از تجربه‌های دیروز به پیروزی رسید.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، عبرت‌آموزی از تاریخ را یک اصل و نکته مهم عنوان کرد و گفت: باید تاریخ با دقت مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان نقشه راه آینده را به‌خوبی ترسیم کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصلحی، در پایان توجه به بعد احساسی راهیان نور را یک عامل مهم برای جذب جوانان به آموزه‌های دینی و انقلابی برشمرد و با بیان اینکه توجه به ابعاد گسترده راهیان نور برای اصلاح وضعیت کنونی جامعه، باید به عنوان یک اصل قرار گیرد، اظهارداشت: راهیان نور ظرفیت ویژه‌ای برای واکسینه کردن جوانان در برابر تهاجم‌های فرهنگی دشمنان دارد و می‌تواند علاوه بر دگرگونی فرهنگی، بر دیگر ابعاد جامعه تأثیرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha