سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، در یادواره شهدای علی آباد همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به ولایت مداری شهدا، خاطرنشان کرد: شهید سردار همدانی با احدی بر سر مسائل اصولی نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه ولایت فقیه تعارف نداشت و در وصیت نامه اش خود را بدهکار انقلاب می دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، شب گذشته در یادواره شهدای علی آباد همدان گفت: دلایل نگرانی و ناراحتی حضرت زهرای مرضیه(س) نسبت به جامعه این بود که مردم، پیامبر(ص) و اهداف ایشان را فراموش کرده بودند و همچنین به وصی و جانشین ایشان، امیر مومنان علی(ع) ظلم کردند.

وی در ادامه افزود: از گلایه های امروز نیز همین است که بعضی ها هدف و آرمان شهدا را گم کرده اند، و  حرف های نایب امام زمان(عج) آیت الله العظمی خامنه ای را می شنوند، ولی عمل نمی کنند.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه ادامه داد: این اوضاع قابل تحمل نیست، ما هم باید ناراحت و نگران باشیم، از این رو باید در صدد حل این مسئله و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده و اهداف شهدا را زنده نگه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر تصریح کرد: اگر می خواهیم از یادواره های شهدا بهره ای ببریم و مسیر اصلی را گم نکنیم، باید شهدا را الگوی خود قرار دهیم و در مسیر ولایت حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به کلام امام زین العابدین(ع) در مورد شهادت گفت: امام سجاد(ع) می فرماید شهادت را طلب کنیم و در مسیر شهدا قرار بگیریم و این یعنی سختی های این راه را تحمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به ولایت مداری شهدا، خاطرنشان کرد: شهید سردار همدانی با احدی بر سر مسائل اصولی نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه ولایت فقیه تعارف نداشت و در وصیت نامه اش خود را بدهکار انقلاب می دانست.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه تاکید کرد: قرآن کریم مرگ را به دو گونه معرفی می کند، مرگ سفید و مرگ سیاه، "شهادت" مرگ سفید است، شهدا هم دارای خانواده بودند، آرزو داشتند ولی پیروزی اسلام برایشان اولویت داشت و در نتیجه بعد از مرگ نزد پروردگار عالم رو سفید هستند.

وی در پایان افزود: راه شهدا گم نمی شود و در همه فراز و نشیب های انقلاب با ما بوده، هستند و خواهند بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha