جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مهمان نواز

حوزه/ نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی با نگاه به خارج از کشور تحقق نمی یابد، گفت: مسئولان باید به فکر مشکلات مردم باشند و شعاری برخورد نکنند.

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اقتصاد مقاومتی را  تنها راه برون رفت از مشکلات و استقلال اقتصادی دانست و اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتي نياز به روحيه جهادي دارد و همت دولت و مردم از ضروریات تحقق اقتصاد مقاومتي به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه با تحقق عملي اقتصاد مقاومتي، كشور از انواع تحریم‌ها و فشارهاي دشمنان با سربلندي خارج می‌شود، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم تکیه به توان و ظرفیت های داخلی است.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در حال حاضر مسائل اقتصادی، یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور  است، به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان سیاست‌های کلی نظام قراردادند.

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: توجه به مسئله اقتصاد یک امر کوتاه‌مدت نیست که بتوان در طول یک سال به آن پرداخت، بلکه در طول سال‌های متمادی برای رسیدن به توسعه اقتصادی، لازم است اقتصاد مقاومتی در دستور کار همه مسئولان قرار گیرد

ضرورت حمایت از تولید داخل

وی ادامه داد: مردم در زمینهٔ توسعه اقتصادی نقش مهمی دارند، زیرا اگر ما در کشور تولید داشته باشیم، اما فردی آن کالا را خریداری نکند و به کالای خارجی بیشتر توجه شود در بلندمدت مشکلاتی برای فعالان اقتصادی و نیروی انسانی شاغل در این بخش ایجاد می‌شود.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم باید صرفه‌جویی داشته باشند، تصریح کرد: تولیدکنندگان نیز باید با افزایش کیفیت کالاهای داخلی، رقابت و فرهنگ‌سازی استفاده از کالاهای تولید داخل را  مدنظر قرار دهند .

وی با تأکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی با نگاه به خارج حاصل نمی‌شود، گفت: حمايت از توليد داخلي، كشور را متکی‌ به‌ خود كرده و از وابسته بودن به بيگانگان نجات می‌دهد که در اين راستا شعارهای جهاد اقتصادي، اقتصاد مقاومتي و تلاش براي رونق توليد داخلي همه در راستای حمايت از توليد داخلي شکل‌ گرفته و اگر در جامعه تبيين و نهادينه نشود در حد شعار باقي می‌ماند.

اقتصاد مقاومتی فقط مربوط به زمان تحریم‌ها نیست

وی با بیان اینکه برنامه اقتصاد مقاومتی فقط مربوط به زمان تحریم‌ها نیست و مربوط به همه دوران‌ها است، افزود: این برنامه مربوط به همه دوران‌هاست و می‌تواند به‌عنوان یک برنامه هدفمند و همیشگی باشد.

 نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: باید از حوزه شعار دادن خارج شویم و به سمت تحقق اهداف انقلاب حرکت کنیم که در این زمینه هم باید مردم و مسئولان در کنار یکدیگر باشند.

مسئولان به فکر معیشت مردم باشند

 آیت‌الله مهمان‌نواز در پایان تاکید کرد: مسئولان باید به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی و فکر تأمین معاش مردم باشند، چرا که مقام معظم رهبری در طول این 10 سال بارها بر موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha