چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
داوودی

مسئولسازمان بسیج طلاب و روحانیون یزد در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد گفت: کشور ایران تمام امکانات لازم برای رسیدن به اقتصاد شکوفا را داراست، اما باید در کنار این امکانات به دو اصل مهم «خودباوری، همت و مدیریت» و «برنامه ریزی»صحیح بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام مجتبی داوودی، در نشست تبیین اقتصاد مقاومتی در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در مقابل اقتصاد عاریتی قرار دارد و برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید ابتدا اقتصاد عاریتی را بشناسیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی شامل اقتصاد مولّد، درون زا، پیشرو و برون گراست و در مقابل، اقتصاد عاریتی شامل اقتصاد مصرفی، برون زا، دنباله رو و درون گراست.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون یزد تصریح کرد: هر کشوری برای رسیدن به اقتصاد شکوفا امکانات خاصی را نیاز دارد که می توان این امکانات را به نیروی انسانی، دانش و فن آوری، مواد اولیه، انرژی، بازار مصرف و سرمایه ملی تقسیم کرد.

حجت الاسلام داوودی ادامه داد: کشور ایران تمام امکانات لازم برای رسیدن به اقتصاد شکوفا را داراست اما باید در کنار این امکانات به دو اصل مهم «خودباوری، همت و مدیریت» و «برنامه ریزی»صحیح  بپردازد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین کارهایی که هر ایرانی می تواند انجام دهد، خرید کالای ایرانی است؛ اضافه کرد: ما یک بازار 80میلیونی در کشور داریم پس اگر همه مردم ایران متحد شوند و فقط کالای ایرانی خریداری نمایند شاهد رونقی چشمگیر در اقتصاد کشورمان خواهیم شد.

انتهای پیام /۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha