شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کناره گیری نخستین بسکتبالیست زن مسلمان آمریکا از ورزش

حوزه/ نخستین دختر بسکتبالیست آمریکا در یک نشست ورزشی اعلام کرد که به خاطر قانون منع حجاب فدراسیون جهانی بسکتبال مجبور است بسکتبال را کنار بگذارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نخستین دختر بسکتبالیست آمریکا گفته است که به خاطر قانون منع حجاب مجبور است بسکتبال را کنار بگذارد.

بلقیس عبدالقادر، بسکتبالیست محجبه آمریکایی که روز شنبه در یک اجلاس ورزشی با عنوان «فرای ممنوعیت بورکینی: عدالت ورزشی و اجتماعی» شرکت کرده بود، در سخنانی گفت که به سبب قوانین سخت‌گیرانه منع حجاب فدارسیون جهانی بسکتبال (فیبا) احتمالا مجبور شود بسکتبال را برای همیشه کنار بگذارد.

این درحالی است که فدارسیون جهانی بسکتبال اعلام کرده که ماه می امسال قانون منع پوشیدن حجاب و عمامه را برای بازیکنان بسکتبال مورد بررسی و ارزیابی دوباره قرار خواهد داد.

عبدالقادر در سخنانش گفت: من امیدوارم فیبا این ممنوعیت را بردارد، هرچند نمی‌دانم آیا قادر خواهم بود دوباره بازی کنم زیرا آن‌ها مرا به زور از این ورزش بیرون رانده‌اند.

وی افزود: به من گفته‌اند که قوانین منع حجاب و پوشش مذهبی را برای مسائل امنیتی گذاشته‌اند، من درک نمی‌کنم چطور یک نفر می‌تواند با بخشی از لباسش به دیگری آسیب بزند؟

حجاب و مسلمان بودن بر بسکتبال ارجحیت دارد

عبدالقادر درباره اهمیت حجاب در زندگی‌ اش گفت: بسکتبال اشتیاق من بود، با این حال پوشیدن حجاب و مسلمان بودن شیوه زندگی من است. دلم برای بسکتبال تنگ می‌شود، با این حال احساس می‌کنم که دست خدا در کار بوده بوده است. من معتقدم که خداوند هیچ کاری را بدون دلیل انجام نمی‌دهد و از این پس قصد دارم نقش یک فعال ورزشی را ایفاء کنم.

در این نشست احمد شیرین، نویسنده و فعال مدنی مسلمان نیز گفت: مسائل این چنینی در مسابقات ورزشی ذاتا سیاسی هستند و کسانی این حقیقت را نمی‌پذیرند که خودشان از امتیازات ویژه برخوردار بوده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha