پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهیدان عبدالجلیل، خلیل و منصور کارکوب زاده

حوزه/ وقتی مقام معظم رهبری به خانه ما آمدند ، خودشان گفتند که خواست حضرت معصومه (س) بوده که خدمت شما برسیم.ايشان در خانه ما فرمودند: "اين رو به شما بگم. من امشب بنا نبود قم بمونم...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در سالروز وفات ام الشهدا ، مادر ابوالفضل العباس(ع)، حضرت ام البنین(س) ، فرصت را مغتنم شمردیم و با تنی چند از مادران شهدا، این اسوه های حقیقی صبر و استقامت و بصیرت ، گفتگویی انجام دادیم. آنچه در ادامه می خوانید ماحصل تلاش خبرنگار «حوزه»در همین باره است که با این مادران شهید در خصوص حال و هوایشان پس از شهادت فرزندان و به ویژه انتظارات و خواسته هایشان از مردم ، سرِ صحبت را در فضایی صمیمانه و معنوی باز کرده است؛

آرزوی مادر شهید مهدی زین الدین

زينب اسلام‌دوست، گرچه شاید به اسم ناآشنا باشد اما مادر شهیدان بزرگی است که هیچ گاه از یاد و خاطرِ ایران عزیز و ایرانیان سربلند نمی رود. با مادر شهیدان مهدی و مجید زین الدین گفتگویی انجام داده ایم که به جهت کسالت و کهولت سن ایشان، کوتاه بود اما به غایت پربار و آموزنده.

وی با بیان این که شهدا حقیقتاً حرکتی حسینی کردند و با حماسه سازی خود ، اسلام و امام(ره) را با جان و دل یاری نمودند، گفت: خانواده شهدا با امام و رهبري عهد و پيمان بسته‌ا‌ند و افتخار می کنند که در مکتب سیدالشهدا(ع) فرزندانی پرورش داده اند که علمدار و پاسدار انقلاب و نظام اسلامی بودند و هستند.

همه دغدغه اش دین و انقلاب بود

این مادر شهید با اشاره به این که سرلشکر شهید مهدی زین الدین، همه دغدغه اش دین و انقلاب و تبعیت از ولی فقیه بود ، ابراز داشت: من حرف زیادی برای گفتن ندارم اما  آرزویم این است که ای کاش به تعداد رگهای بدنم فرزندانی داشتم و همه را در راه اسلام و امام خمینی (ره) می دادم .

وی در خاتمه افزود: امیدوارم خانم حضرت زهرا(س) و پسرش حضرت حجت بن الحسن(عج) از دست همه ما راضی باشد و شهدا در آن دنیا ، شفیع و دستگیر ما باشند.

همیشه ما را به پیروی از ولایت فقیه دعوت می کرد

فاطمه حاجی میرزا مطلب، مادر شهیدان مجید و امیر حسین دلجو نیز با تاکید بر این که بالاترین خواسته و دعای فرزندانم این بود که همه مردم به ویژه نزدیکان خودشان در پیروی از راه اسلام و تبعیت از ولایت فقیه ثابت قدم و استوار باشند، اظهار داشت: بهترین دعای فرزندانم بعد از تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) این بود که خدایا کمک کن از خط اسلام و اهل بیت(ع) خارج نشویم و همیشه پیرو حقیقی ولایت فقیه باشیم و همان هم باعث شد که این راه را انتخاب کرده و الحمدالله به بهترین سعادت که شهادت بود، نائل شوند.

هنوز هم با فرزندان شهیدم ارتباط دارم و درد دل می کنم

وی با اشاره به این که بی شک شهدا ناظر بر رفتار و اعمال ما هستند، گفت: تا چند سال قبل که پدر این شهیدان زنده بود مرتب به خوابم می آمدند و در همه سال های پس از شهادتشان، هر وقت کاری داشتم با خودشان مطرح می کردم ؛ واقعاً بدون آنکه کوچکترین ناراحتی داشته باشم در مورد کارهای مهم با آنها صحبت و درد دل می کردم.

مادر شهیدان دلجو این گونه به سخنان خود ادامه داد: حتی همین چند وقت پیش که روز عروسی دو تا از خواهرهایشان بود با آن ها صحبت و درد دل کردم؛  دیدم هیچ کاری نمی توانم انجام بدهم چون بالاخره به یک سن و سالی رسیدم که بعضی کارها مقداری برایم سخت است . با خودم گفتم فقط از خودشان بر می آید ، اینطور از آنها کمک می خواهم . می گویم که از خدا بخواهید کمکم کند. به برکت شهدا، خدا هم همیشه به من کمک کرده است. واقعاً هنوز هم وجودشان و خیر و برکتشان در خانه را احساس می کنم و تنها چیزی که من را اذیت می کند، دوری آن هاست که برایم سخت است اما به هر حال خدا را شکر می کنم که آن ها در مسیر سعادت و شهادت در راه خودش رفتند .

نمی خواست غم و ناراحتی در چهره امام (ره) باشد

خدیجه سادات حسینی زواره ، مادر سردار شهید محمد جعفری نیا که دو فرزند دیگرش نیز به درجه رفیع شهادت رسیده اند نیز گفت: پسران من با انگیزه قلبی خودشان برای جبهه اعزام شدند و خود را موظف می دانستند که برای سرافرازی اسلام و مسلمین ، از همه چیز خود از جمله جانشان بگذرند تا خدای ناکرده، غم و ناراحتی در چهره امام (ره) پدید نیاید.

تاسی کرده ایم به زینب کبری(س) و ام البنین(س)

وی با اشاره به این که شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به شهدای کربلا و به ویژه امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل(ع) اقتدا کردند، بیان داشت: امروز هم مادران شهید به تاسی از زینب کبری(س) و حضرت ام البنین (س) ، پرچمدار راه و یاد شهدا هستند و تنها خواسته شان از مردم این است که آرمان های شهدا را از یاد نبرند.

مادر سه شهید: خدا عاشق شهداست

مادر شهیدان عبدالجلیل، خلیل و منصور کارکوب زاده نیز با اشاره به این که سه فرزند شهیدش با تمام اعتقاد و عشق به خدا و اهل بیت(ع) به جبهه رفتند، گفت: من فکر می کنم که خدا عاشق شهداست و آنها را به سمت خود می برد و لذا تا کسی آماده شهادت نشود و زمینه ها را برای خودش آماده نکند، به چنین درجه و فیض عظیمی نمی رسد.

حضور رهبری بهترین خاطره زندگی ام بود

وی همچنین درباره دیدار با رهبر معظم انقلاب توضیحاتی شنیدنی داشت: برای دیدن رهبری خیلی سختی کشیدم و خیلی ها تلاش کردند تا من به آرزویم برسم ولی کاری از پیش نبردند تا این که صبح روزی که هنوز معلوم نبود که حضرت آقا می خواهند بیایند، یکی از همسایگان ما که در حرم بی بی حضرت معصومه (س) خادم بود مرا به اصرار به حرم بُرد و از من خواست تا حرف دلم را به حضرت معصومه(س) بزنم؛ من که چشمانم پر از اشک بود از او خواستم تا عزیزش را به خانه ما بفرستد و خلاصه بعد از زیارت به خانه بازگشتیم.

جالب این جاست که وقتی مقام معظم رهبری به خانه ما آمدند ، خودشان گفتند که خواست حضرت معصومه (س) بوده که خدمت شما برسیم.ايشان در خانه ما فرمودند: "اين رو به شما بگم. من امشب بنا نبود قم بمونم. فقط به خاطر شما موندم. البته خونه دو شهيد ديگه هم رفتيم. اما من به خاطر شما موندم. براي اين كه بتونم شما رو ببينم."

با رفتار خود، پاسدار خون شهیدان باشیم

مادر شهیدان کارکوب زاده در خاتمه سخنان خود با بیان این که حضرت زهرا(س)، حضرت زینب (س) و حضرت ام البنین(س) الگوی همه مادران و همسران شهدا هستند، اظهار داشت: امیدوارم همه مسئولان کشور با خدمتگزاری بهتر و رفع مشکلات ملت ، همه زنان و دختران جامعه با حجاب و عفت خود و خلاصه همه مردم با حفظ روحیه دینی و انقلابی خود، پاسدار و حرمت گذار خون های شهیدان باشند و گرنه ما مادران شهدا از آن ها انتظار خاصی نداریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضا IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    0 0
    ان شب امیر حسین را خواب دیدم وهمه خواب وصف چشمان زیبای مجید بود....