سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام شمس/ مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد گفت: با وجود آنکه خاندان حضرت ام البنین(س) از خاندان بزرگ بودند، هیچ‌گاه منزلت و بزرگی جایگاه خود را بالاتر از تبعیت از ولایت ندانست و در این راه یک همراه به تمام معنا برای امام علی(ع) بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت ام البنین(س)، در خصوص ویژگی های این بانوی بزرگ عالم اسلام، گفت: حضرت ام البنین(س) بانویی معنوی بود که با سیره آسمانی خود همواره در جوار حضرت علی(ع) حضور داشت.

وی افزود: این حضرت در مسیر زندگی خود، راه سرافرازی را طی کرد و توانست از مسیر روشن همراه با شناخت جایگاه ولایت، درجات عالیه را برای خود کسب کند.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه این حضرت در دامان حقیقت ها پرورش یافت، گفت: حضرت ام البنین(س) در زندگی خود فرزندانی را پرورش داد که در نهایت به خواست خود، آنان را در تبعیت از ولایت، تقدیم اهل بیت(ع) کرد که برجسته ترین آن ها، حضرت ابوالفضل العباس(ع) بود.

وی ادامه داد: حضرت ام البنین(س) علاوه بر پیشه کردن تقوای الهی، توانست فرزندان برومندی همچون حضرت عباس(ع) را تربیت کند که در کنار امام و مقتدای خویش، عاشقانه انجام وظیفه کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با تأکید بر اینکه روح بزرگ چنین شخصیت هایی از تربیت والایی برخوردار بوده و همین امر باعث درجه متعالی آنها نزد خداوند است، افزود: ام‌البنین(س) همچون حضرت فاطمه زهرا(س)، می تواند الگوی مناسبی برای مادران جامعه اسلامی باشد تا بتوانند با تربیت فرزندانی صالح برای جامعه اسلامی، عزت آفرین باشند.

مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه ام‌البنین(س)، در حقیقت باید مادرِ شجاعت نام گیرد، گفت: اگر بخواهی چشم‌اندازی از زندگانی سراسر ایثار و از خودگذشتگی این بانوی بزرگ اسلام، در برابر آیندگان بگشاییم، باید بگوییم که ام‌البنین(س) آسمانی زندگی کرد و با وجود آنکه خاندان وی از خاندان بزرگ بودند، هیچ‌گاه منزلت و بزرگی جایگاه خود را به تبعیت از ولایت ندانست و در این راه یک همراه به تمام معنا بود.

وی در پایان با بیان اینکه زنان کشور باید از سیره اخلاقی این بانوی بزرگوار پیروی کنند، گفت: فضایل اخلاقی، کمالات انسانی، نیروی ایمانی، ثبات و پایداری، شکیبایی و بردباری، بصیرت و دانایی، نطق و سخنرانی او را به شایستگی بانوی بانوان عالم کرده بود.

 انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha