جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علیرضا شاه فضل

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: گوهر طلبگی به عنوان یک نعمت الهی و نردبان ترقی در اختیار حوزویان قرار داده شده و مقصدش بسیار ارزشمند است، اما اگر قدر این نردبان رعایت نشود، افتادن از آن، بسیار شکننده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) منطقه برزک کاشان، با بیان اینکه انسان باید در برابر نعمات خدا عبادت کند، اظهار داشت: عبادت هدف اصلی خلقت خدا نیست، بلکه راهی است برای رسیدن به آن هدف نهایی که کمال انسان باشد.

وی با بیان اینکه صفات نیک انسان، موجب از بین رفتن صفات بد و رسیدن به  کمال می‌شود، گفت: اگر راه رسیدن به کمال، به عهده خود انسان ها گذارده شود، هیچ موقع انسان به کمال نمی رسد؛ لذا اول خداوند نور پنج تن آل عبا(ع) را خلق می کند و بعد مخلوقات دیگر آفریده می شوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان به نقش روحانیون در شرایط کنونی جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیون و طلاب، باید ادامه دهنده راه پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) به عنوان اساتید نظام هستی برای مردم باشند.

وی، با تأکید بر این که هر جامعه ای، نیاز به راهنمای دینی وجود دارد، گفت: نبود طلبه و راهنمای دینی در هر کشوری که مردمانش، هدف مشخصی از زندگی نداشته باشند، موجب سرگردانی مردم آن کشور می شود.

حجت الاسلام شاه فضل، با تأکید بر رعایت آداب، احکام، شرایط و مقتضیات طلبگی، گفت: با توجه به اینکه گوهر طلبگی که خداوند به عنوان یک نعمت الهی و نردبان ترقی در اختیار حوزویان قرار داده، مقصدش بسیار ارزشمند است؛ لذا اگر قدر این نردبان رعایت نشود، افتادن از آن، بسیار شکننده خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود، اخلاص و همچنین توکل و خلوت با خدا را، رمز پیروزی و موفقیت یک طلبه دانست و گفت: اگر یک طلبه، قلم، منبر و درس‌ش خوب می شود، نباید مغرور شود، بلکه باید در مسیری که وارد شده، تا پایان راه با تکیه بر خداوند جلو برود.

این محقق دینی با بیان این که اخلاص در عالم طلبگی، یکی از ضروریات برای موفقیت او محسوب می شود، گفت: یک طلبه در خلوت با خدا، باید با تضرع، خودش را به درجه اخلاص کامل برساند.

وی با تأکید بر اینکه طلاب حوزه های علمیه، باید انس خود را با قرآن زیاد کنند، گفت: طلاب باید به منظور آشنایی با مباحث و مفاهیم قرآن، یک دور کامل تفسیر نمونه قرآن را بخوانند، تا بتوانند در برابر شبهات، پاسخگو باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: یک طلبه وقتی کلامش مستند به قرآن و روایت باشد، دیگران حرفش را می پذیرند.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن برای طلبه نورانیت می آورد، گفت: طلاب باید برنامه ریزی، مطالعه تفسیر و حفظ قرآن را در دستور کار خودشان قرار دهند تا بتوانند یک طلبه قرآنی باشند.

حجت الاسلام شاه فضل، در ادامه سخنانش به مضرات فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بعضی از طلبه ها وارد فضای مجازی شده اند، توصیه می شود حداقل تا پایه های دهم حوزه، دور فضای مجازی را خط بکشند و از تمام خوب و بد این فضا، خود را محدود کنند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha