جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ابوالحسن فیروزآبادی

حوزه/ دبیر شورای عالی فضای مجازی، گفت: برای راه اندازی جایگزین تلگرام، ده ها گروه در کشور کار می کنند و امیدواریم در پایان سال آینده جایگزین های متناسب با تلگرام داشته باشیم.

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سفر اخیر خود به قم و بازدید از نخستین نمایشگاه فضای مجازی پاک، اظهار داشت: در حوزه تبلیغی ارتباط با مردم، تلاش برای رفع مشکلات و کامل کردن بخشی از اوقات فراغت مردم اقدامات خوبی در حوزه در حال انجام است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه کارهای فکری کلانی همگام با توسعه فضای مجازی در حوزه های علمیه شکل بگیرد، تصریح کرد: دیدگاه های حوزه علمیه در این زمینه، نقش موثری در راستای شکل دهی و مدیریت کلان فضای مجازی کشور دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه، از فضای مجازی پاک به عنوان یکی از دغدغه های این شورا اشاره کرد و گفت: همچنین بحث حریم خصوصی در فضای مجازی باید مشخص شود و نظرات حوزه های علمیه در این زمینه راهگشاست.

*حوزه علمیه تکلیف کسب و کارهای نوین در فضای مجازی را روشن کند

فیروزآبادی همچنین خواستار نقش آفرینی حوزه و ارائه دیدگاه در خصوص کسب وکارهای نوین فضای مجازی شد و افزود: در فضای مجازی کسب و کارهای اقتصادی با مدل های جدید ایجاد می شود که حوزه های علمیه ما را در این زمینه یاری دهند و اگر لازم باشد در بومی سازی و اسلامی شدن این طرح ها، اصلاحاتی صورت بگیرد به ما کمک شود.

وی افزود: در مجموع اگر فضای مجازی سالمی برای کودکان و مردم فراهم شود و افراد  نگران حریم خصوصی نباشند و تکلیف کسب و کار معیشت مردم هم در فضای مجازی روشن شود، کار بسیار بزرگی صورت می گیرد و حوزه های علمیه در دستیابی به این مسائل می توانند به ما کمک کنند.

*ابراز امیدواری برای تصویب سند تشکل های اسلامی در فضای مجازی در سال 96

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه ای برای حمایت اقتصادی از تشکل های مذهبی و دینی در فضای مجازی دارید، اظهار داشت: سند طرح تشکل های اسلامی در فضای مجازی در کمیسیون های شورای عالی فضای مجازی تهیه شده است و امیدواریم در شش ماهه نخست سال آینده به تصویب برسد و این تشکل ها شکل بگیرند و تقسیم کار ملی صورت بگیرد و بعد از آن همانطور که در فضای واقعی ردیف بودجه برای برخی تشکل ها در وزاتخانه ها وجود دارد، در فضای مجازی هم چنین مسئله ای انجام شود.

فیروزآبادی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اقدامی برای ارائه جایگزین تلگرام انجام شده است، گفت: برای راه اندازی جایگزین تلگرام، ده ها گروه در کشور کار می کنند و امیدواریم در پایان سال آینده جایگزین های متناسب با تلگرام داشته باشیم.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha