پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم مدرسی

حوزه / نایب رئیس شورای حوزه‌ علمیه استان یزد گفت: "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" به عنوان شعار سال و کلید واژه‌هایی مثل انقلابی بودن، نفوذ و ... از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، لذا شورای فرهنگ عمومی باید در ارتباط با آنها هم احساس مسئولیت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم مدرسی، شب گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به لزوم اجرایی شدن مصوبات شورا، اظهار داشت: لازم است که بررسی صورت گیرد و بدانیم چه میزان از مصوبات این شورا تاکنون اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید شاخصی در دست داشته باشیم که به وسیله آن مقایسه‌ای بین عملکرد امسال و سال‌های گذشته شورای فرهنگ عمومی و همچنین موانع موجود در راه اجرایی شدن مصوبات این شورا انجام شود.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب یزد، گفت: با وجود اینکه در این نمایشگاه نواقصی وجود داشت ولی  استقبال خوبی هم از سوی مردم از این نمایشگاه انجام شد.

 وی ارائه تخفیف‌های خرید کتاب در این نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: نکته مهم و خوب این نمایشگاه حضور ناشران خارجی بود که از کشورهای مختلف از جمله لبنان و ترکیه به یزد آمده بودند البته کتاب‌های خیلی تازه‌ای ارائه نکرده بودند ولی در عین حال خوب بود.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی ادامه داد: یکی از مسئولیت‌هایی که شورای فرهنگ عمومی باید به آن حساسیت داشته باشد، توجه به کلید واژه‌ها و شعارهایی است که مقام معظم رهبری در طول امسال داشتند.

استاد حوزه علمیه یزد افزود: "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" به عنوان شعار سال و کلید واژه‌هایی مثل انقلابی بودن، نفوذ و ... از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، لذا شورای فرهنگ عمومی باید در ارتباط با آنها هم احساس مسئولیت کند، بنابراین لازم است که کارگروهی در این زمینه توجه به این کلید واژه‌ها در شورا ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی افزود: در ایام نوروز توجه به اماکن دینی و مذهبی و حفظ موقعیت این اماکن در حوزه گردشگری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و لازم است که به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد که خدای ناکرده به این اماکن بی‌حرمتی صورت نگیرد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد خاطرنشان کرد: در این ایام توجه به فضاسازی شهری و دینی در عرصه شهری هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که جنبه دینی و عبادی یزد از جنبه های دیگر آن بسیار پررنگ تر است و باید در فضاسازی ها این جنبه پررنگ تر دیده شود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha