جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست علمی

حوزه/ قبل از آن که فرزندان را تنها و بدون آمادگی در این فضای مجازی رها کنیم، فرصت ها و تهدیدات این فضا را خوب بشناسیم، تا بتوانیم فرزندان را در این مسیر هدایت کرده و از افتادن آنان در بیراهه ها جلوگیری نماییم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام مالک اکبری، در نشستی علمی - اخلاقی که با موضوع «آسیب شناسی روابط خانوادگی و تأثیر رسانه بر آن» و با حضور جمعی از اساتید و طلاب خواهر در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فریدن استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: فضای مجازی مجموعه ای از ارتباطات درونی انسانها از طریق رایانه و وسایل مخابراتی، بدون در نظر گرفتن جغرافیای فیزیکی است.

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به بحث نفوذ دشمن در بین قشر جوان جامعه مسلمان ایران، گفت: دشمنان اسلام به این نتیجه رسیده اند که از طریق تحریم اقتصادی، نمی توانند تأثیر چندانی داشته باشند؛ از این رو برای به ثمر رساندن اهداف شوم خود تلاش می کنند تا پایه های اعتقادی شیعیان به خصوص قشر جوان را متزلزل کنند.

این محقق حوزوی با بیان این که دشمنان می دانند که مسلمانان کارهای خود را بر اساس دو اصل اعتقادی قیام سرخ امام حسین(ع) و قیام سبز مهدوی انجام می دهند، خاطرنشان کرد: دشمن از طریق فضاهای مجازی، اقدام به ارسال متن هایی با مضمون های مختلف و شبهه انگیز، برای تضعیف روحیه مردم نسبت به مسائل اعتقادی نموده است.

حجت الاسلام اکبری در ادامه سخنانش، مزایای فضای مجازی را، فرا مرزی بودن آن، جذابیت و تنوع، سریع و ارزان بودن، دستیابی آسان به آخرین اطلاعات، تصور مخفی نمودن جرم و عدم وابستگی به زبان خاص عنوان کرد و گفت: البته معایب فضای مجازی هم، افزایش دو برابری اختلال در خواب، ابتلا به افسردگی، ابتلا به خشونت طلبی و هرزه گویی، اعتیاد اینترنتی اعم از دیدن عکسها و فیلم های اینترنتی و ... می باشد.  

وی در پایان سخنان خود، با بیان این که حضور در فضای مجازی و استفاده از ابزارها و امکانات متنوع آن، برای خانواده و فرزندان امری اجتناب ناپذیر است، تأکید کرد: چه خوب است، قبل از آنکه فرزندان را تنها و بدون آمادگی در این فضای مجازی رها کنیم، فرصت ها و تهدیدات این فضا را خوب بشناسیم، تا بتوانیم فرزندان را در این مسیر هدایت کرده و از افتادن آنان در بیراهه ها جلوگیری نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha