جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی اسلامی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، صله رحم در ایام تعطیلات نوروز را بهترین فرصت و بهانه به منظور کنار گذاشتن کدورت های فامیلی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک سال نو به همه هموطنان و آرزوی موفقیت در سال جدید برای مقام معظم رهبری، علما، مراجع عظام و عموم ملت ایران اظهار داشت: حقیقتاً یکی از نکات بسیار مهمی که در ایام نوروز و دید و بازدید ها باید به آن توجه داشت این است که به برکت انجام صله رحم ، دست از کینه ها و کدورت ها شسته و اگر مشکلی در بین اقوام و اهالی خانواده ها وجود دارد در این ایام به صلح و صفا و دوستی های بیشتر تبدیل شود.

وی افزود: البته حرکت برای این کار فقط منحصر به عید نوروز نیست بلکه انسان در اعیاد مذهبی به خصوص و حتی روزهای عادی نیز می تواند با انجام صله رحم به غبارروبی از کینه ها و کدورت ها بپردازد که این مساله مورد توصیه جدی آموزه های دینی ماست.

این استاد حوزه همچنین با اشاره به تاکید امیرالمومنین (ع) مبنی بر این که  صله رحم باعث وفور نعمت و از بین رفتن سختی ها و مشکلات می شود، گفت: از جمله عواملی که زمینه ساز توفیق دنیوی و اُخروی برای انسان و نزول رحمت الهی بر جامعه بشری است، همین مساله صله رحم و نیز کمک به افراد محتاج به خصوص در حلقه خویشاوندان می باشد.

وی از همه مردم خواست که در ایام نوروزی ضمن توجه به فقرا و مستمندان و برآوردن نیازهای آن ها ، از اسراف و تبذیر در دید و بازدیدها به شدت پرهیز کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha