جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه نقد و بررسی اندیشه های انجمن حجتیه در یزد

حوزه / کارشناس و پژوهشگر مباحث مهدویت یکی از اهداف اصلی انجمن های حجتیه را تخریب مبادی و مبانی اعتقادی مردم عنوان و بر مراقب و آگاهی کامل مردم از این انجمن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، جلسه نقد و بررسی اندیشه های انجمن حجتیه، صبح امروز با حضور حجت الاسلام رضا اکبری آهنگر کارشناس و پژوهشگر حوزه نقد و بررسی جریان انحرافی حجتیه و جمعی از مدیران و اساتید حوزه های علمیه استان یزد در ساختمان این مرکز برگزار شد.

حجت الاسلام اکبری آهنگر در این جلسه به تاریخ پیدایش انجمن حجتیه اشاره کرد و گفت: انجمن حجتیه در دهه 30 از سوی شیخ محمود ذاکر زاده حلبی تأسیس و هدف این انجمن مبارزه با بهائیت بود و با توجه به فعالیت هایی که بهائیت در دوران پهلوی داشت این گروه تشکیل شد و تأسیس این گروه هیچ ربطی به مسائل فراماسونری و جریان انگلیسی نداشته و هیچ سندی هم بر این مسأله وجود ندارد.

کارشناس و پژوهشگر مباحث مهدویت با بیان این که در گذشته و حال برخی معتقدند که انگلستان فرقه بهائیت را تأسیس کرد و حزب دیگری به نام انجمن حجتیه تشکیل داد تا مردم را به جان هم بیندازد، تأکید کرد: اما حقیقت این است که شیخ محمود حلبی با نیت پاک این انجمن را تأسیس کرده بود و از جای خاصی تغذیه نمی شد.

این استاد حوزه، مبانی فکری شیخ محمود حلبی را مشکل اصلی انحراف انجمن حجتیه عنوان کرد و اذعان داشت: با وجود این که یک شخصیت سالم پشت این جریان بود اما وی معتقد به تشکیل حکومت در عصر غیبت نبود.

وی ادامه داد: همچنین یک فایل صوتی از شیخ حلبی در سال 1356 موجود است که وی در آریا شهر تهران در بخشی از سخنرانی خود می گوید: «اول شما یک افسر یک پیشوا و رهبر معصوم و جنگی پیدا بکنید که بتواند روی نقطه عصمت تأکید کند نه عدالت، عدالت کافی نیست...». همچنین نظراتی درباره جهاد ارائه می دهد و بر این معتقد بود که جهاد فقط باید برای معصوم و در زمان حضرت حجت(عج) باشد.

وی به تذکرات امام راحل نسبت به این انجمن اشاره و ابراز کرد: امام خمینی(ره) در منشور روحانیت پس از تبیین دشمنان داخلی و خارجی، فرمودند که از همه شکننده تر، شعار گمراه کننده تشکیل حکومت قبل از قیام امام زمان(عج) باطل است، خطرناک است.

کارشناس و پژوهشگر مباحث مهدویت بیان داشت: امام راحل به شورای نگهبان هم خطاب کردند که حواستان را جمع کنید یک مرتبه متوجه نشوید که انجمن حجتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده باشند؛ این سخنان امام خمینی(ره) مربوط به 5 سال پس از فروپاشی انجمن حجتیه است. پس معلوم است که ایشان به خوبی اطلاع داشتند که انجمن حجتیه فعالیت های خود را به شکل مخفیانه ادامه می دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از مشکلات این است که توجه جدی به مسئله مبانی انقلاب و تفکرات حضرت امام خمینی(ره) نمی شود گفت: امروزه شاهد هستیم که نه تنها این مبانی و تفکرات انقلاب عنوان نمی شود، بلکه تفکرات انجمنی در حال گسترش و عنوان شدن است.

حجت الاسلام اکبری آهنگر ضمن اشاره به اینکه حوزه های علمیه بایستی مراقب نفوذ این انجمن ها باشند افزود: زیرا بسیاری از کارهایی که در این انجمن صورت می گیرد مخصوص حوزه های علمیه و طلاب است که اگر در این زمینه کوتاهی شود ضربه جبران ناپذیری به جامعه روحانیت در جامعه وارد خواهد شد.

وی یکی از اهداف این انجمن ها را طلاب عنوان کرد و اظهار داشت: آنها با برنامه ریزی های خود ، به تضعیف روحانیت و حوزه های علمیه می پردازند و در حوزه های علمیه باید به این انجمن ها حساس بود و آنها را شناخت و به مردم نیز انتقال داد تا از مشکلاتی که در آینده گریبان گیر کشور خواهد بود جلوگیری شود.

این استاد حوزه در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در اسفندماه سال گذشته(94)نسبت به فعالیت مخفیانه انجمن حجتیه هشدار داده بودند چون در حال تخریب مبادی و مبانی اعتقادی مردم هستند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha