جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه شهرستان دیّر در استان بوشهر، گفت: افتخار روحانیت شیعه به استقلال از حکومت‌ها و مردمی بودن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از بوشهر، حجت الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه شهرستان دیّر استان بوشهر، صبح امروز و به مناسبت در پیش بودن آغاز سال جدید، در نشست با خانواده های اساتید و طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) این شهرستان، اظهار داشت: برای داشتن دانش آموزان و دانش پژوهان سالم و متدین در جامعه، باید سه محیط خانواده، مدرسه و اجتماع، سالم سازی شود.

امام جمعه شهرستان دیّر خطاب به والدین طلاب، گفت: فرزندان شما به عنوان یک امانت در دستان ما هستند و به همین منظور سعی می کنیم امانت دار خوبی باشیم اما در این راستا نیازمند همکاری خانواده ها می باشیم.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که فرزند صالح به عنوان یکی از باقیات الصالحات است، اظهار کرد: البته فرزندان نیز می توانند با اعمال و رفتار خود، مایه خرسندی پدر و مادرشان شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر دقت و توجه طلاب در ازدواج و انتخاب همسر، تأکید کرد: جوانان و به ویژه طلاب باید در انتخاب همسر دقت کنند و ایمان را به عنوان ملاک اصلی انتخاب شان در نظر بگیرند.

امام جمعه شهرستان دیر با اشاره به تعیین کننده بودن نقش والدین در ساختار زندگی فرزندان، گفت: دل یک نوجوان یا جوان پاک است و این اعمال و رفتار پدر و مادر است که توسط فرزندانشان ضبط شده و در آینده آنها نمود پیدا می کند.

وی با بیان اینکه یک طلبه همچنین باید نسبت به مسائل پیرامونی خود و وقایع کشور آگاهی  داشته باشد، بیان داشت: محیط خانواده های طلاب باید با شخصیت آنها سنخیت داشته باشند و فضایی معنوی و آگاهی بخش نسبت به مسائل مختلف داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که والدین باید نسبت به حضور فرزندان شان در فضای مجازی، توجه و دقت کافی داشته باشند، تصریح کرد: فضای مجازی و نرم افزارهای اجتماعی، با وجود تمام امکاناتی که در اختیار ما قرار داده، یکی از بلاهایی است که امروزه اکثر جوانان را به خود مشغول کرده است از این رو در استفاده از این ابزارها باید دقت شود.

امام جمعه شهرستان دیر با بیان اینکه روحانیت شیعه افتخارش به این است که وابسته به دولت ها نیست بلکه مردمی است، گفت: حوزه های علمیه سراسر کشور چشم انتظار نگاه خیرین  هستند.

/833/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha