جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد کاروند

حوزه/  مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری جشنواره سراسری عکاسی «وقف چشمه همیشه جاری» خبر داد و گفت:هنرمندان می توانند تا ۲۰ فرودین ماه سال ۹۶ آثار خود را به آدرس www.oghaffestival.ir ارسال کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد کاروند مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، ظهر امروز در نشست خبری با عنوان طرح آرامش بهاری گفت: در زمینه اعزام مبلغ، امسال بیش از 420 نفر هم در مناسبت هایی همچون دهه ولایت، دهه کرامت و بصیرت عاشورایی و فاطمی اعزام کرده ایم.

وی ادامه داد: در بقاع متبرکه شاخص استان خدمات مشاوره دینی با حضور کارشناسان و مبلغان دینی به زائران ارائه شده و همچنین غرقه مخصوص کودکان، در این اماکن مقدس راه اندازی و مورد استقبال قرار گرفت.

وی در ادامه با اشار به اهمیت اجرای نیت واقفان خیر اندیش، افزود: در راستای اجرای نیت واقفان، در ایام محرم  موکب هایی  در کربلا معلی راه اندازی شد که بالغ بر 13 هزار پرس در روز غذا بین زائرین تقسیم می شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در ادامه افزود: این اداره کل در عرصه فعالیت های قرآنی موفقیت های خوبی را تاکنون داشته که از آن جمله می توان به برگزاری دوره های حفظ قرآن و راه اندازی حفظ مجازی قرآن و تربیت مربی در سطح استان اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در استان، ادامه داد: امسال در سطح استان مسابقات سراسری قرآن برگزار شد و افرادی که امتیاز لازم را کسب کردند به مسابقات کشوری راه یافتند.

حجت الاسلام کاروند به فعالیت های اداره کل اوقاف استان در رابطه با کمک هزینه ها تحصیلی نیز گفت: تا کنون بالغ بر 449 میلیون تومان  در بحث کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان هزینه شده است.

وی با اشاره به اقدامات شاخص ادره اوقاف و امورخیریه استان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات موفق این سازمان برگزاری جشنواره عکاسی با موضوع «وقف چشمه همیشه جاری»، بود.

وی ادامه داد: به سبب موفقیت های جشنواره عکاسی و درخواست متقاضیان این جشنواره در سال آینده بصورت کشور، در استان همدان برگزار می شود و هنرمندان می توانند تا 20 فرودین ماه سال 96 آثار خود را به آدرس www.oghaffestival.ir ارسال کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در بش دیگری از سخنان خود از مطالبات 234 میلیون تومانی این اداره کل از دیگر سازمان ها و ادارات خبر داد و گفت: سازمان اوقاف در حال حاضز جزء شفاف ترین ادارات است و آماده پاسخ به هر گونه سؤالی در مورد موقوفات و هزینه ها می باشد.

وی در پایان با اشاره به اجرایی کردن طرح قرار گاه قدر و طرح آرامش بهاری افزود: در طرح قرارگاه قدر به شناسایی موقوفات مجهول استان پرداختیم و در سال جدید از مورخه 28 اسفند ماه 95 تا 15 فروردین طرح آرامش بهاری را داریم که 49 مکان زیارتی شاخص استان بدون تعطیلی فعالیت دارند و البته این بدین معنا نیست که در دیگر بقاع برنامه ای نداشته باشیم.    

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha