جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
میلاد حضرت زهرا(س)

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع)، ولایتمداری حضرت زهرا(س) را بهترین شاخص و الگو برای حرکت ها و فعالیت های سیاسی جامعه ما عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمد تقی آل غفور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) دارای چنان مقام و جایگاهی است که برای ما دریافت عُمق آن غیر قابل ممکن است، چنان که پیامبر اکرم(ص) درباره مقام ایشان به امیرالمومنین(ع) می فرماید شما دو رکن داری که من و دخترم فاطمه (س) آن دو رکن هستیم.

وی افزود: ما روایاتی داریم که بعد از رحلت پیامبر (ص) بر ایشان وحی نازل می شد و این ها تازه گوشه ای از مقام و منزلت ویژه آن حضرت است.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر ائمه اطهار(ع) برای ما حجت هستند ، ایشان خود حجت بر ائمه به شمار می روند و این حقیقت از زبان معصوم بیان شده و هیچ شک و شبهه ای در آن وجود ندارد.

وی گفت: در واقع فاطمه زهرا(س) در همه ابعاد شخصیتی و سیره و سبک زندگی نه تنها برای بانوان بلکه برای همه مردان در کل جامعه بشریت بهترین الگو و اُسوه محسوب می شوند.

این استاد و محقق حوزوی همچنین با اشاره به این که در زمینه دفاع از ولایت، ایشان برای همه ما شاخص و والاترین الگو هستند، خاطرنشان کرد: یکی از ضروری ترین مباحث در جهت حرکت امت به سمت هدایت این است که انحرافی در مسیر اصلی آن رخ ندهد و لذا تمام تلاش بانوی دوعالم حضرت زهرا(س) این بود که در حرکت امت رسول الله (ص) انحرافی صورت نگیرد و به همین خاطر ایشان با دفاع تمام قامت از ولایت در این راه نیز مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی افزود: در واقع سیره و نوع رفتار سیاسی حضرت زهرا(س) به خصوص در مساله دفاع از ولایت، بهترین شاخص حرکتی ما در مباحث سیاسی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha