شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
چهارمین نمایشگاه هنر خوشنویسی «حرف نور» در لاهور

حوزه/سازمان اعتماد آموزشی غزالی و دانشکده ملی هنر در پاکستان نمایشگاه خوشنویسی «حرف نور» را به هدف آشنایی بیشتر مردم با هنر اسلامی برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nation، چهارمین نمایشگاه خوشنویسی هنر اسلامی «حرف نور» با همکاری سازمان اعتماد آموزشی غزالی و دانشکده ملی هنر از روز سه‌شنبه در گالری هنر الحمرا در شهر لاهور پاکستان آغاز شده و تا جمعه ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه تنوع و غنای هنر اسلامی را به نمایش گذاشته و نشان می‌دهد که چگونه هنر اسلامی قادر است ترکیبی از سنت و سبک‌های مدرن را برای ایجاد یک فرم منحصر به فرد خوشنویسی ایجاد کند.
در این نمایشگاه 300 اثر هنری از 200 هنرمند خوشنویس به نمایش گذاشته شده‌اند و هنرمندان بین‌المللی نیز در این رویداد شرکت کرده‌اند. عده زیادی از مردم پاکستان نیز تاکنون از آثار هنری این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.
خوشنویسی اسلامی دارایی منحصر به فرد فرهنگ پاکستان
سیدرضا علی گیلانی وزیر آموزش عالی پنجاب گفت: خوشنویسی اسلامی یک دارایی منحصر به فرد برای فرهنگ پاکستان است. با پیشرفت فناوری ما سنت‌های فرهنگی خودمان را به فراموشی سپرده و شروع به تقلید از فرهنگ کشورهای غربی کرده‌ایم. اما هنر خوشنویسی از یک هنر خطی به هنر بصری توسعه یافته است و در نمایشگاه‌های فرهنگی به وضوح دیده می‌شود.
امجد اسلام امجد شاعر پاکستانی نیز گفت: خوشنوسی بالاترین سطح هنر در اسلام در نظر گرفته شده است و بدون شک مسلمانان با تعاریف جدید از نوشتن، آن را به یک هنر تزئینی تبدیل کرده‌اند.
وی افزود: ما باید خوشنویسی را در مدارس آموزش دهیم و به این ترتیب نسل‌های آینده را با فرهنگ و میراث اسلامی آشنا سازیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha