جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برگزاری همزمان روز درهای باز در ۱۶ مسجد ماساچوست

حوزه/۱۶ مسجد و مراکز اسلامی از جمله ۲ مرکز اهل تشیع در ایالت ماساچوست قرار است و در ماه آینده درهایشان را به روی غیرمسلمانان آمریکایی باز می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از heraldnews، 16 مسجد در سرتاسر ایالت ماساچوست آمریکا در ماه آوریل 2017 درهایشان را به روی غیرمسلمانان گشوده و با برگزاری مراسم «روز درهای باز» فرصتی برای مردم ایجاد می‌کنند تا همسایگان مسلمان را ملاقات کرده و اطلاعات بیشتری درباره اسلام به دست آورند.

این برنامه سرتاسری که با پشتیبانی شورای روابط اسلامی- آمریکایی (کایر)، شاخه ماساچوست انجام شده است از  2 آوریل آغاز شده و مراسم مربوطه شامل بازدید از بخش‌های مختلف مساجد، آشنایی کوتاه و اولیه با دین اسلام و مشاهده نماز جماعت مسلمانان از نزدیک خواهد بود.

مساجدی که قرار است در روز درهای باز مشارکت داشته باشند به شرح زیر هستند:

مرکز اسلامی معصومین در نیوانگلند

انجمن شیعیان اثنی عشری، مرکز اسلامی شمال شرقی «ایمان»

مسجد الاحسان در دارتموث

مراکز اسلامی نیوانگلند

مراکز اسلامی بوستون

مسجد بشیر و مسجد یوسف

مرکز اسلامی آلستون- برایتون

مرکز اسلامی آمریکایی در سنت. اورت

مرکز اجتماعی توسعه اصلاحات

جامعه اسلامی ساحل شمالی

مسجد السلام

انجمن های اسلامی شهر لاول

به گفته نماینده کایر، دو مرکز اسلامی ورکستر و جامعه الهدی در چلسی نیز در ماه می به طور جداگانه روز درهای باز برگزار خواهند کرد.

وفا وهابی از مرکز اسلامی آمریکایی در اورت در بیانیه‌ای گفت: در زمانه‌ای که سوءبرداشت‌های گسترده‌ای درباره اسلام وجود دارد امیدواریم به مردم نشان دهیم که همسایگان مسلمان آن‌ها نیز زندگی‌ عادی دارند، به عبادت پروردگار می‌پردازند و رویاهای مشابهی دارند.

وی افزود:  ما به برگزاری مراسم روز درهای باز افتخار می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha