سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام محسن کرمی

حوزه/ معاون تهدیب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان صحنه گفت: اینگونه نیست که دین مبین اسلام با حفظ ظواهر و زیبایی مخالف باشد، بلکه بالعکس، امامان معصوم(ع) خود بسیار به این امر سفارش نموده اند.

حجت الاسلام محسن کرمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز و افزایش تجمل گرایی و اسراف در خانواده ها و جامعه، اظهار داشت: از مشکلات و معضلاتی که گریبانگیر جامعه امروزی شده، بحث تجمل گرایی است.

وی افزود: متأسفانه بحث تجمل گرایی، سالهاست که موجب شده تا بسیاری از ما، زندگی مان را بر پایه نظرات و دیدگاه های دیگران بنا کنیم و از این نظر حد اعتدال را نادیده بگیریم و البته هر روز بیشتر از روز قبل به سمت زرق و برق این دنیا برویم.

معاون تهدیب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان صحنه خاطرنشان کرد: البته این گونه نیست که دین مبین اسلام با حفظ ظواهر و زیبایی مخالف باشد، بلکه بالعکس، امامان معصوم(ع) خودشان بسیار به این امر سفارش نموده اند، اما آنچه که امروزه به عنوان تجمل گرایی و ظواهر در جامعه رواج دارد، اهمیت دادن بیش از حد به ظواهر و تجملات می باشد.

حجت الاسلام کرمی تأکید کرد: اسراف یکی از اثرات سوء این روحیه تجمل گرایی در خانواده و نیز سطح جامعه است که متأسفانه به عنوان یک امر عادی محسوب می‌شود و تا حد زیادی قبح خودش را از دست داده است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) صحنه ادامه داد: از جمله آسیب های تجمل گرایی و اسراف، سلب آرامش در زندگی، بدهکاری مالی، بیماری افسردگی، اختلافات خانوادگی و نهایتا تضعیف و از هم پاشیده شدن کانون گرم خانواده می باشد.

حجت الاسلام کرمی عنوان داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید، مردم باید به جای چشم و هم چشمی، از این فرصت به دست آمده، برای دید و بازدیدهای بدون غیبت، اسراف، تبذیر، فخرفروشی و برای رفع مشکلات معیشتی و اختلافات فامیل و کنار کنار گذاشتن کینه ها استفاده ببرند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha