پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مریم معین الاسلام

حوزه/ مریم معین الاسلام، اعتصام عملی و فکری به حضرت زهرا(س) را راه برون‌رفت زن امروز از مشکلات دانست و عنوان کرد: تعریف ایشان از موحد واقعی و جایگاه توحید در متن زندگی ایشان، الگویی جاودانه برای انسانهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» معین الاسلام در درس اخلاق که با موضوع «تربیت تمدن ساز» در آموزشگاه امام رضا(علیه السلام) قم برگزار شد، اظهارداشت: یکی از مولفه‌های تشکیل تمدن نوین اسلامی، سبک زندگی اسلامی است.

استاد حوزه خواهران افزود: به همین علت دشمن تمام امکانات خود را به کار می‌برد تا سبک زندگی ما را تغییر دهد و برنامه‌های مختلف در شبکه‌های ماهواره‌ای معاند عمدتا این هدف را دنبال می‌کنند.

دشمن برای تمام ساعت ها و ساحت های زندگی ما برنامه ریزی کرده است

خانم معین الاسلام بیان کرد: آنها می دانند اگر سبک زندگی ما تغییر کند دیگر تمدنی شکل نمی‌گیرد؛ بنابراین برای تمام ساعت‌ها و ساحت‌های زندگی ما از لحظه تولد تا مرگ برنامه‌ریزی کرده و به علایق و سلایق ما جهت می‌دهند.

وی تصریح کرد: در تمدن غربی همه چیز حول محور میل می‌چرخد و دشمنان به دنبال این هستند که همین تفکر را در میان جوانان ما رواج دهند.

برای تغییر در سبک زندگی به الگو نیاز داریم

خانم معین الاسلام با اشاره به اینکه در بیانات مقام معظم رهبری تصریح شده است که آنچه تمدن نوین اسلامی را شکل می‌دهد، متن زندگی ماست و دشمن نیز همین نقطه را هدف قرار داده است؛ افزود: تغییر متن زندگی به دنبال تغییر در «باورها»، «گرایش ها» و «رفتارها» رخ می‌دهد.

استاد حوزه  خواهران اظهار داشت: برای تغییر این ۳ مولفه نیاز به الگو داریم و بهترین الگو برای زن مسلمان، حضرت زهرا(س) است؛ حتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، حضرت زهرا(س) را به عنوان الگوی خود معرفی می‌کنند.

خانم معین الاسلام با بیان اینکه دشمن در این حوزه هم برنامه ریزی کرده است و به جوانان القا می کند چطور حضرت زهرا(س) که ۱۴۰۰ سال پیش زندگی می‌کردند می توانند الگوی امروز ما باشند؛ ادامه داد: تغییر سبک زندگی امت محمد(ص) موضوعی است که ایشان در زمان حیات خود نگران آن بودند.

اعتصام عملی و فکری به حضرت زهرا(س) راه برون‌رفتِ زن امروز از مشکلات است

وی، اعتصام عملی و فکری به حضرت زهرا(س) را راه برون‌رفت زن امروز از مشکلات دانست و عنوان کرد: تعریف ایشان از موحد واقعی و جایگاه توحید در متن زندگی ایشان، الگویی جاودانه برای انسانهاست.

استاد حوزه با اشاره به اینکه توحیدگرایی مهم‌ترین دغدغه حضرت زهرا(س) بود، بیان کرد: تمام مناسبات آن حضرت حول محور رضایت الهی بود.

مهم ترین وظیفه طلاب دعوتگری به سوی دین خداست

وی در بخش دوم از سخنان خود با اشاره به دعاهایی که با مضمون درخواست دعوتگری به دین خدا وارد شده است؛ گفت: ما باید باور کنیم که سبک زندگیمان تغییر کرده و با این سبک زندگی نمی توانیم خدمتگزار دین باشیم.

خانم معین الاسلام افزود: مهمترین وظیفه ما به عنوان طلاب علوم دینی این است که دعوتگر به سوی دین خدا باشیم و باید بتوانیم برای کسب شایستگی در این مسیر، در خود توانمندی‌های لازم را ایجاد کنیم.

وی با بیان اهمیت نقش عالمان دین در زمان غیبت حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به بیان روایتی از دهمین پیشوای شیعیان جهان پرداخت و گفت: حضرت امام هادی علیه السلام فرموده اند: اگر بعد از غيبت قائم ما عليه ‏السلام نبود وجود علمايى كه به سوى او مى‏‌خوانند و به وجود او رهنمون مى‏‌شوند و با حجت‌هاى الهى از دين او دفاع مى‏‌كنند و بندگان ناتوان خدا را از دام‌هاى ابليس و پيروان او مى‏‌رهانند... کسی در دين خدا پا برجا نمی ماند و همه مرتد می‌شدند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha