جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طرح مبارزه با افراط‌گرایی در آمریکا  تنها علیه جوانان مسلمان

حوزه/ یک گزارش جدید نشان داد که برنامه «مبارزه با افراط‌گرایی دولت اوباما» تقریبا به طور انحصاری مخصوص مسلمانان آمریکا بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از rt، یک گزارش جدید نشان داد که برنامه انحرافی و گمراه «مبارزه با افراط‌گرایی دولت اوباما» تقریبا به طور انحصاری فقط مسلمانان آمریکا را هدف قرار داده است.

هرچند اف بی‌ آی مدعی شده بود که برنامه دولت اوباما یک طرح تحقیقی برای جمع آوری اطلاعات علیه هر گونه افراط‌گرایی خشونت آمیز فعال در آمریکا بوده، با این حال آخرین گزارش منتشر شده توسط «مرکز سئوال عدالت برنان» تحت قانون آزادی اطلاعات، اسناد داخلی این برنامه را به دست آورده، با محکوم کردن یک طرفه بودن این طرح افشاء کرد که این برنامه تقریبا به طور انحصاری تنها علیه اجتماعات مسلمان آمریکا به کار رفته است.

این موسسه با انتقاد از طرح اوباما نوشت: این برنامه به طور ذاتی تبعیض را جار می‌زد. و به دولت آمریکا مجوز سرکوب به بهانه فعالیت‌های تروریستی به نهاد‌ها و اجتماعات محلی داخل دولتی داده. اما این سازمان‌ها به ندرت اداره پلیس، آژانس‌های خدمات عمومی و موسسات تحقیقات پلیسی بوده‌اند.

طرح مبارزه با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز تصویب شده توسط دولت اوباما به مسلمانان برچسب بالقوه تروریستی زده و از معلمان، کارمندان خدمات بهداشتی و مراقبت‌های بهداشتی که هیچ تجربه قانونی و اطلاعاتی ندارند انتظار دارد جوانان مسلمانی را که در ارتباط با آن‌ها هستند شناسایی کرده و تروریست بودن آنان را تعیین کنند.

این گزارش همچنین طرح اوباما را متهم کرد که از علائم و نشانه‌های غیرعلمی در یک تلاش ناآگاهانه برای شناسایی کسانی که در مسیر تروریست‌ شدن قرار می‌گیرند، استفاده کرده است.

مرکز برنان همچنین اشاره کرد درحالی که طرح مربوطه به ظاهر به منظور مشاوره با جوانان مسلمان معرفی شده اما بودجه این برنامه در حقیقت توسط سازمان‌های اطلاعاتی، نظامی از جمله وزارت دادگستری آمریکا و اف بی‌ آی داده ‌شده است.

ترامپ پرده از مقاصد دولت آمریکا برمی‌دارد

این مرکز حقوق بشر در آمریکا در پایان نوشت: به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا قصد دارد پرده از مقاصد دولت آمریکا برداشته و گزارش‌ها مبنی بر این است که وزارت امنیت داخلی آمریکا قصد دارد نام این برنامه را از طرح مبارزه با افراط‌گرایی به طرح مبارزه با اسلام‌افراطی و یا مقابله با خشونت جهادی تغییر دهد. به این معنا که این طرح تنها و تنها مسلمانان را هدف قرار خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha