جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گوشواره های ایوان طلای حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ طی مراسمی با حضور معاونان و مدیران و خادمان حرم کریمه اهل بیت، از گوشواره های ایوان طلای صحن امام هادی علیه السلام در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، جواد جهانگیر زاده، معاون اجرایی آستان مقدس در این مراسم که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: این گوشواره های طرفین ایوان طلا و نرده های جلوی آن در صحن امام هادی علیه السلام که مربوط به دوره قاجاریه و مشتمل بر معماری اصیل ایرانیِ اسلامی و میراث گرانبهای تاریخی می باشد با کمک بخش فنی مهندسی و اساتید کاشی کار و سنگر تراش دوباره در این محل قرار گرفت.
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، افزود: این مجموعه چند سال پیش به خاطر احداث صحن حضرت زهرا سلام الله علیها، در طبقه زیرین صحن امام هادی علیه السلام برداشته شده و جهت مقاوم سازی و استحکام بخشی و رفع نواقص به کارگاه انتقال داده شده بود و امروز بعد از تلاش شبانه روزی ۸ ماهه توسط اساتید و طراحان و کاشی کاران بازسازی و رفع نواقص صورت گرفته در این محل شریف دوباره قرار گرفت.
جهانگیر زاده در ادامه اظهار داشت: برای قسمت اعظم این گوشواره ها از کاشی و سنگ معرق استفاده شده و سنگ مرمر نرده های جلوی ایوان نیز یک اثر تاریخی اسلامی و هنری بوده و سعی شده تخریبی صورت نگیرد و فقط نواقص آن مرمت و بازسازی شود.
وی خاطر نشان کرد: کل مجموعه های تاریخی در صحن امام هادی علیه السلام(صحن عتیق) مربوط به دوره قاجاریه است و تلاش می شود تمامی آثار مربوط تاریخی مقاوم سازی و حفظ شود.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha