شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید حسن رضوی معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به حضور مبلغان حوزه علمیه قم در طرح آرامش بهاری استان همدان گفت: ۳۸ نفر از مبلغان حوزه علمیه قم  برای تبلیغ در طرح آرامش بهاری به همدان اعزام شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سید حسن رضوی معاون فرهنگی و اجتماعی اداه کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، در جلسه طرح آرامش بهاری این استان که با حضور مبلغین اعزامی از قم و در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف وامور خیریه استان برگزار شد، گفت: حضور روحانیون در بقاع متبرکه سبب رشد و پیشرفت این اماکن مقدس میشود.

وی ادامه داد: برنامه های طرح آرامش بهاری، فعالیت نو و جدیدی است در ایام تعطیلات و در زمانی که همه مردم به دنبال تفریح و دید و بازدید هستند، مبلغان دین با حضور خود در اماکن متبرکه، همراه مردم  شده و پاسخگوی مسائل مورد نیاز آنها هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به حضور مبلغان حوزه علمیه قم در طرح آرامش بهاری امامزادگان استان همدان خاطر نشان کرد: 38 نفر از مبلغان حوزه علمیه قم  برای تبلیغ در طرح آرامش بهاری به همدان اعزام شده اند.

وی افزود: طی بررسی های انجام شده  در استان همدان 53 بقعه و مکان زیارتی را داریم که قابلیت اعزام مبلغ در تعطیلات نوروزی در آنها وجود دارد و به همین دلیل طرح آرامش بهاری در این اماکن اجرا می شود.

وی بابیان اینکه استان همدان موقوفه محور است، گفت: بعضی از استان ها بقاع محور اند ولی استان همدان موقوفه محور است و بقاع ما نسبت به شهرهای دیگر مانند کاشان، یزد و اصفهان محروم هستند.

حجت الاسلام رضوی از بازسازی بقاع متبرکه در استان خبر داد و گفت: در مسئله بازسازی بقاع متبرکه، باید کار جهادی صورت بگیرد؛ اگر چه این بازسازی زمان زیادی را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به زمان حضور روحانیون در طرح آرامش بهاری در استان همدان، گفت: از 28 اسفند ماه 95 تا 13 فروردین ماه 96، روحانیون اعزامی در بقاع متبرکه شاخص، در نوبت صبح از ساعت 9:30 الی 13:30 و در نوبت بعد از ظهر ا ساعت 16 الی 20 در این اماکن متبرکه حضور دارند.

وی در پایان با بیان اینکه ظرفیت فرهنگی بعضی از بقاع متبرکه استان همدان، بسیار بالا می باشد، تصریح کرد: در بقاعی که ظرفیت کار فرهنگی در آنها وجود دارد، ما برنامه های خیمه های معرفتی شامل کودک و نوجوان، مشاوره وقف، مشاوره خانوادگی و دیگر مسائل را برگزار خواهیم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha