جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رواق حضرت زهرا(س) حرم رضوی

حوزه/ در سالروز ولادت دخت نبی اکرم اسلام، رواق حضرت فاطمه زهرا(س) حرم مطهر رضوی، با حضور حضرت ‌آیت الله نوری همدانی، افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد،  به منظور تامین فضاهای مسقف زیرسطحی برای رفاه زائران حرم مطهر رضوی، پروژه رواق حضرت فاطمه زهرا(س) با زیربنای 7 هزار و 200 مترمربع در سال 1387 آغاز شد و با تاکید تولیت آستان قدس رضوی بر تسریع انجام این پروژه و تلاش مهندسان سازمان عمران و توسعه حریم حضرت رضا(ع)، در روز میلاد زهرای اطهر(س)، با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی و تولیت آستان قدس رضوی، افتتاح به بهره برداری رسید.

در رواق حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی مناسب بانوان همانند مددکاری، راهنمایی و مشاوره، کانون‌های دختران، خادم یاران خانواده و بانوان رضوان برنامه‌ریزی‌ شده است.

همچنین برگزاری حلقه‌های معرفتی، کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌های هنری، پایگاه‌های پایش سلامت بانوان، کتابخانه و سالن مطالعه از فعالیت‌های علمی آموزشی این رواق برای بانوان است.

 سخنرانی، مداحی و روضه‌خوانی، دفتر پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی، ادعیه خوانی و نشست‌های مناسبتی از مهمترین برنامه‌های تبلیغی و ترویجی رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی است که تماماً توسط بانوان انجام می‌شود.

برپایه این گزارش، در این رواق  امکانات رفاهی و خدماتی بسیاری برای زائران گرامی درنظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به تعبیه وضوخانه، آسانسور، پله برقی و ایجاد راهارتباطی با رواق شیخ حرعاملی اشاره کرد .همچنین همه خدمات اعم از کفشداری، نظافت و ... توسط نیروهای افتخاری خواهر به زائران گرامی ارائه می گردد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha