سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به آثار و برکات انجام صله‌رحم در دین اسلام گفت: انجام فریضه صله‌رحم در دین مبین اسلام بسیار مورد تأکید قرارگرفته است.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن سال نو، ایام دیدوبازدید و صله‌رحم اظهار داشت: ایام عید نوروز بهترین فرصت برای انجام فریضه ارزشمند صله‌رحم است، لذا مردم باید به انجام این امر مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: صله‌رحم سفارش ائمه اطهار ( ع ) و مایه برکت زندگی است و ایام نوروز نیز بهترین فرصت برای انجام این سنت حسنه اسلامی و نیز گره‌گشایی از کار خلق به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بر ضرورت ترویج و ارج نهادن سنت‌های حسنه ایام نوروز همچون دیدوبازدید تأکید کرد و گفت: صله ارحام مورد تأکید دین اسلام است و موجب نزدیکی دل‌ها به یکدیگر و گسترش محبت و همدلی در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: روایت‌های فراوانی برکنار گذاردن کدورت‌ها، محبت کردن به یکدیگر در نوروز از زبان اهل‌بیت (ع) رسیده و تأکید شده که مسلمانان به همدیگر محبت کنند تا دشمن از ایجاد اختلاف بین مسلمانان نااُمید شود.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه نوروز برای نشاط و خوشی مردم و دوری از غم و غصه است، افزود: نوروز برای همین روزهاست تا از حال یکدیگر با خبر شویم و به یاری نیازمندان و فقرا بشتابیم و با اهدا هدیه و رفع نیازها، آنان را خوشحال کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ویژگی‌های نوروز این است که در دل، نسبت به قیامت حزن داشته باشیم، اما خوشحالی و شادی در سیمای‌مان آشکار باشد، خاطرنشان کرد: سنت‌های حسنه مانند نوروز را بایستی قدر بدانیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha