شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق-مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به اجرای طرح «هر طلبه یک همسفر» در حوزه تهران، گفت: تربیت طلاب فاضل و انقلابی با هدف تامین نیروهای مورد نیاز نظام اسلامی و حوزه‌های علمیه از اهداف اجرای این طرح می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) و تقارن آن با عید نوروز، اظهار داشت: در آیین اسلام، درباره‌ی بهره مندی انسان‌ها از طبیعت سفارش شده است. مثلاً در روایات نقل شده که نگاه کردن به آسمان، موجب آرامش است. و از این قبیل نگاه‌های خوب، نگاه به طبیعت، سبزه، آب و دیگر نعمات الهی است.

وی با بیان این که ایام نوروز در دین اسلام مورد توجه و اشاره قرار گرفته است، ادامه داد: اهل‌بیت(علیهم‌السلام) با سنت‌های مثبت و زیبایی‌هایی که در عید نوروز وجود دارد، نه تنها مخالفت نکردند بلکه تأیید هم فرموده‌اند. مثلاً صله ارحام، نظافت و خانه تکانی از جمله‌ی این سنت‌های حسنه می‌باشند و روایت «النظافه من الایمان» به نظایر این سنت‌ها اشاره دارد.

مدیر حوزه علمیه تهران یادآور شد: صله رحم و دید و بازدید اقوام و خانواده‌ها با همدیگر از مباحث بسیار مهم ایام نوروز است و این که با هدیه دادن، دل یکدیگر را شاد نموده و کینه‌ها و حسادت‌ها را فراموش می‌کنند از سفارشات مهم اهل بیت(ع) است که ثواب‌های زیادی هم برای این اعمال ذکر شده است.

وی با اشاره به برخی خرافه‌هایی که در ایام نوروز رواج می‌یابد، عنوان داشت: مباحثی مثل نحس بودن 13 بدر و ... از جمله این خرافه‌ها می‌باشند که نه عقل آنها را قبول می‌کند و نه مورد تایید اسلام واقع می‌شود.

استاد حوزه علمیه تعطیلات ایام نوروز را فرصت مناسبی برای طلاب در تبلیغ چهره به چهره دانست و افزود: نشان دادن چهره زیبای دین به اقوام و خویشان و به خصوص جوانان می‌تواند یکی از وظایف طلاب در این ایام باشد. از این رو توصیه می‌کنیم طلاب عزیز با حضور در جمع خانواده‌ها ضمن رعایت موازین شرعی، فضای معنوی حاکم بر میهمانی‌ها را حفظ کنند و مبلّغ معارف دینی و الهی در بین مردم و اقوام خود باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان با اشاره به اجرای طرح نوروزی «هر طلبه یک همسفر» در حوزه تهران، اظهار داشت: در رابطه با این طرح دو نکته مد نظر بوده است. یکی این که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، چنانچه حوزه علمیه تهران می‌خواهد نیروی مورد نیاز نظام اسلامی را تربیت و تأمین کند، در راستای تحقق این هدف ما باید به سمت جذب جوانان متدیّن و نخبه که ظرفیت پذیرش معارف الهی را در وجودشان دارد، حرکت کنیم.

وی افزود: دومین نکته در این رابطه نیاز مبرم استان تهران به طلاب فاضل می‌باشد. از این رو امیدواریم با یک گزینش خوب بتوانیم جوانان مستعد را برای ورود به حوزه علمیه انتخاب کنیم، لذا در این ایام طلاب عزیز می‌توانند با شناسایی جوانان مستعد، آمادگی آن‌ها را برای ورود به حوزه علمیه فراهم کنند.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha