شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حرم امامزاده هلال بن علی

حوزه/ مدیر اجرایی حرم هلال بن علی(ع) گفت: آیین تحویل سال نو با حضور علما، روحانیون، طلاب، خانواده معظم شهدا، زائران و مجاوران آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»در کاشان، سید جواد تکیه، مدیر اجرایی حرم مطهرحضرت محمد هلال بن علی(ع)، صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: مراسم تحویل سال نو با اقامه نماز ظهر و عصر دوشنبه آغاز و طبق سنت سال‌های گذشته، با حضور پرشور مردم مؤمن و ولایی شهرستان آران و بیدگل، زائران و مجاوران حرم مطهر، در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی حرم مطهرحضرت محمد هلال بن علی(ع) با اشاره به ادامه ویژه‌ برنامه لحظه تحویل سال نو در این آستان، گفت: این آیین با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود ملی همراه خواهد بود.

وی با تأکید به نوای نقاره در هنگام تحویل سال نو، خاطرنشان کرد : قرائت دعای توسل، مدیحه‌سرایی و اجرای گروه تواشیح هلال منیر نیز، از برنامه‌های مراسم تحویل سال نوخواهد بود.

تکیه با اشاره به تقارن ولادت حضرت زهرا(س) و نوروز اظهارکرد: توسط آیت الله سید محمد موسوی، امام جمعه آران و بیدگل، معرفی شخصیت حضرت زهرا(س) و تبیین سیره فاطمی برای زائران و مجاوران انجام خواهد شد.

 وی در ادامه، دعای لحظه تحویل سال نو، صلوات خاصه امام رضا(ع)، عطر افشانی و گل آرایی مزار شهدای انقلاب و دفاع مقدس و پخش زنده پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی را از جمله برنامه های تحویل سال نو در این آستان مقدس بر شمرد.

مدیر اجرایی حرم مطهرحضرت محمد هلال بن علی(ع)  با اشاره به اینکه تمامی اماکن حرم مطهر برای بهره مندی زائران به سیستم صوتی مجهز و با نمایشگر پخش می شود، تصریح کرد: به دلیل استقبال بی نظیر مردم شهرستان آران و بیدگل و همچنین زائران و مجاوران، کلیه صحن های اطراف حرم مطهر جهت انتقال صدا و تصویر به زائران از سیستم صوتی و نمایشگر  برخوردار می باشد.

گفتنی است، استقبال کم نظیر مردم از مراسم تحویل سال نو در حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) طی سال‌های اخیر، این مراسم را به یکی از باشکوه‌ترین برنامه‌های تحویل سال نو در سطح استان اصفهان تبدیل کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha