شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی

حوزه/ حوزویان نباید احساس کنند با تعطیل شدن، آنها هم تعطیل می شوند، بلکه باتعطیل شدن مأموریت ها سنگین تر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک ایام عید، به نقش تبلیغی و ارشادی حوزویان در این ایام در بین مردم  اشاره کرد و گفت: از نگاه کلی همه انسانها مسئول حفظ کرامت خود و جامعه اسلامی می باشند. علمای دین هم به عنوان سکانداران، نگهبان و حافظان دین و کرامت جامعه مسئولیت سنگین تری به عهده دارند.

 معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان اینکه تعطیلی در حوزه معنا ندارد، بلکه براساس شرایط تنها مأموریت ها تغییر پیدا می کند، افزود: حوزویان نباید احساس کنند با تعطیل شدن، آنها هم تعطیل می شوند، بلکه باتعطیل شدن مأموریت ها سنگین تر می شود.

وی ابراز داشت: زمانی که حوزه تعطیل می شود، درس و بحثی وجود نخواهد داشت، ولی مأموریت از درس و بحث به  اصلاح ذات البین، صله رحم و تبلیغ دین، استفاده از فرصت های برای مبارزه با انحرافات تغییر پیدا می کند.

مدیرمدرسه علمیه معصومیه افزود: خدای متعال در قرآن فرموده « قسم به عصر اگر انسان بخواهد از خسران نجات پیدا کند، لازم است غیر از ایمان و تقوا، تواصی به حق و صبر کند».

وی عنوان کرد: این بیان قرآن، رسالت روحانیت را به خصوص در ایام تعطیل سنگین می کند طلاب جوان و علما وقتی درس رسمی تعطیل می شود وارد درس دیگری به عنوان ترویج دین، دعوت مردم به حق، دوری مردم از خرافات و بدعت ها، از زشتی ها، روشنگری، تعلیم معارف دین، دوری مردم از جهالت، دعوت  مردم به توحید، دین و معرفت به نفس و معرفت  به خدا می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha