شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عید نوروز

حوزه/ امام جمعه عشق آباد طبس، با بیان این که صله رحم از معروف های مورد تاکید اسلام است، گفت: طلاب و روحانیت مردم را نسبت به اهمیت صله رحم و آثارمادی و معنوی آن آشنا سازند.

حجت الاسلام ابوالفضل مظاهری در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک سال نو و با اشاره به اهمیت "صله رحم" در جامعه که در ایام نوروز نیز در بین مردم بیشتر رواج دارد، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که صله رحم سفارش ائمه اطهار(ع) بوده و مایه برکت در زندگی افراد به حساب می آید.

وی با اشاره به این که در دین مبین اسلام که یک دین فراگیر است و توجه زیادی به صله رحم کرده است، تصریح کرد: در روایات متعدد آمده، کسانی که قطع صله رحم می کنند، مستوجب عقوبت های سختی شده و حتی در شب های قدر نیز مشمول رحمت الهی  نمی شوند.

امام جمعه عشق آباد طبس با اشاره به سخنی از مولای متقیان علی(ع) مبنی بر این که "قطع صله رحم، سبب نابودی انسان می شود"، خاطرنشان کرد: انتظار می رود که در فرصت ایام نوروز، کدورت‌های خانوادگی رفع شده و زمینه نزدیکی بیشتر خانواده ها فراهم شود.

حجت الاسلام مظاهری انجام صله رحم را در جامعه، منجر به طولانی شدن عمر افراد و همچنین وسعت رزق آنان دانست و گفت: اسلام با شادی مخالفتی ندارد، ولی بایستی این شادی درچارچوب شرع اسلام باشد؛ آنچه که باید به آن توجه ویژه شود آن است که نباید خدای نکرده به بهانه شادی، اختلاط محرم و نامحرم صورت گرفته و در نهایت باعث کینه و کدورت شود.

امام جمعه عشق آباد یادآور شد: در ایام نوروز، توجه به نیازمندان و همچنین دید و بازدید خانواده ها، بستگان و فامیل جزو اولویت های محسوب شود.

حجت الاسلام مظاهری در موضوع توجه ائمه اطهار(ع) به صله رحم، عنوان کرد: امام رضا(ع) ماه ها قبل از مشرف شدن به دیار طوس، درب تک تک منازل افراد و فامیل خویش را کوبیده و از آنان خداحافظی می کرد و این نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی در ادامه صحبت های خود، با بیان این که طلاب، روحانیت و مسئولان فرهنگی، باید چهره زیبایی از معارف اسلامی را برای مردم بیان نمایند، گفت: طلاب و مبلغین دین باید به فرمایشات ائمه اطهار(ع) برای بیان آن ها به مردم، توجه کنند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha