پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حمله فرد مهاجم با بلوک سنگی به مسجدی در ایالت کلرادو

حوزه/تصاویر مدار بسته نشان می‌دهند که یک فرد مهاجم با پرتاب بلوک‌های سنگی درهای شیشه‌ای یک مسجد و مرکز اسلامی در آمریکا را شکسته و به زور وارد این مسجد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از 9news، مرکز اسلامی فورت کالینز در ایالت کلرادوی آمریکا صبحگاه روز یکشنبه مورد هجوم یک فرد ناشناس قرار گرفت.

این فرد مهاجم حوالی ساعت 3:30 صبح یکشنبه با پرتاب بلوک‌های سنگی درهای شیشه‌ای مرکز اسلامی را شکسته و به زور وارد این مسجد شد. تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهند که مردی که یک سویی‌‌شرت کلاه‌دار به تن دارد و کلاهش را روی سرش کشیده بیرون و اطراف مسجد در حال قدم زدن می‌باشد. وی یکی از درهای شیشه‌ای این مرکز اسلامی را با لگد می‌شکند. سپس به اطراف رفته و دو بلوک سنگی پیدا کرده، از طریق آن‌ها درهای شیشه‌ای ساختمان را کاملا شکسته و خرد می‌کند.

او هنگامی که به مسجد وارد می‌شود یک انجیل را به داخل نمازخانه مسجد پرتاب می‌کند.

توفیق ابوالهی رئیس این مسجد گفت: الان زمانه بسیار بدی است. من نگران چنین حادثه‌ای بودم. حادثه بدی اتفاق می‌افتاد اگر یکی از نمازگزاران در حال نماز بود و سنگ به او برخورد می‌کرد؟

وی افزود: چنین حادثه‌ای تا زمانی که اتفاق نیافتاده در نظر ما واقعی به نظر نمی‌آید. و هیچ واکنشی در برابر آن به اندازه کافی سریع نیست. این واقعه مرا عصبانی، نگران و ناامید ساخته است.

با این حال این اتفاق سبب نشد که نمازگزاران صبح روز یکشنبه در مسجد تجمع پیدا نکنند.

هال چاپرنینگ کشیش کلیسای مجاور نیز با ابراز همدلی با مسلمانان گفت: این یک عمل شیطانی و گناه‌آلود بوده و ما مسیحیان در همبستگی با برادران و خواهران مسلمان‌مان ایستاده‌ایم.

وی که کشیش کلیسای جماعت پلیموت می‌باشد در ساعت 11 صبح مراسم روز یکشنبه در کلیسا را متوقف ساخته و اعضای کلیسا را با خودش به مسجد آورد تا حمایت‌شان را از مسلمانان ابراز کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha