جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​کودکان مسلمان بیشتر در معرض زورگویی هم‌کلاسی‌ها و معلمان

حوزه/ یک پژوهش جدید نشان داد ۴۲% مسلمانانی که کودکانشان را به مدارس دولتی در غرب می‌فرستند نسبت به آزار و اذیت کودکان‌شان به علت مذهب شکایت می‌کنند در حالیکه این رقم در رابطه با والدین یهودی و پروتستان ۲۳% و ۲۰% می‌باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از npr، یک پژوهش جدید نشان داد که آزار و اذیت و زورگویی به کودکان مسلمان در مدارس غربی بیشتر از کودکان ادیان و مذاهب دیگر می‌باشد.

این پژوهش که توسط موسسه سیاست اجتماعی و تفاهم انجام شده نشان داد که 42% مسلمانانی که کودکانشان را به مدارس دولتی در غرب می‌فرستند نسبت به آزار و اذیت و زورگویی به کودکان‌شان به سبب دین‌شان شکایت می‌کنند که این رقم در رابطه با والدین یهودی و پروتستان به ترتیب 23% و 20% می‌باشد. این مطالعه همچنین نشان داد که هم‌کلاسی‌ها تنها عاملین زورگویی علیه کودکان مسلمان در مدارس نیستند بلکه  معلمان و مسئولین مدرسه نیز در یک چهارم موارد در قلدری علیه این کودکان دخالت و مشارکت داشته‌اند.

* زورگویی به کودکان رنگین‌ پوست در غرب رو به افزایش است

این نتایج با تایید یافته‌های اخیر توسط دیگر گروه‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد که زورگویی به کودکان رنگین‌ پوست در غرب رو به افزایش است.

بعد از اینکه مربیان سراسر آمریکا در مورد افزایش اخیر آزار و اذیت و زورگویی نسبت به کودکان هشدار دادند، مورین کاستلو، مدیر برنامه آموزش مدارا در مرکز قانون فقر جنوبی تصمیم به بررسی در این زمینه گرفت.

وی در خلال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرسشنامه‌ای به هزاران نفر از مربیان در سراسر آمریکا ارسال کرد که نتایج آن شگفت انگیز بود. بیش از 90% مربیان گزارش دادند که جو مدارس تحت تاثیر انتخابات منفی شده است.

مدیران تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدند که سخنان سیاستمداران از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاثیر زیادی در زورگویی سیاسی در مدارس دارد و به ویژه مسلمانان هدف این زورگویی‌ها قرار دارند.

پذیرش هویت اجباری برای مسلمانان در غرب

در حالی که مطالعات مشابه در ابتدا در رابطه سیاه پوستان و اسپانیایی‌تبارها در متمرکز بوده، فارها عباسی، استادیار روانپزشکی در دانشگاه ایالتی میشیگان و سردبیر مجله سلامت روان مسلمان، با هشدار نسبت به خطرات ناشی بی‌توجهی به تجربیات اسلام‌هراسی جوانان مسلمان گفت: در حال حاضر ما شاهد یک حس استرس و اضطراب بالا و یک عدم اطمینان به آنچه قرار است در آینده اتفاق بیافتد هستیم. مسلمانان آمریکایی مجبور به پذیرش یک هویت شده‌اند به جای اینکه مجاز به انتخاب هر دو هویت‌شان باشند. آن‌ها به عنوان «بیگانه» تلقی می‌شوند و مجبور هستند یک هویت اجباری را برای خود داشته باشند.

بنا به گفته عباسی، نژادپرستی و تبعیض از نظر روان‌شناسی می‌تواند چرخه‌ای از برخوردهای«تدافعی، تفکیک، قطع ارتباط، ناهماهنگی و در نهایت، پریشانی یا ناامیدی» را به همراه داشته باشد.

 

یک پژوهش جدید نشان داد 42% مسلمانانی که کودکانشان را به مدارس دولتی در غرب می‌فرستند نسبت به آزار و اذیت کودکان‌شان به علت مذهب شکایت می‌کنند در حالیکه این رقم در رابطه با والدین یهودی و پروتستان 23% و 20% می‌باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha