جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​صدور اجازه حضور دانش آموزان محجبه در رقابت‌های ورزشی

حوزه/ انجمن ورزشی مدارس متوسطه ایالت مریلند روز گذشته اعلام کرد که دانش آموزان مدارس از این پس می‌توانند با حجاب اسلامی در مسابقات ورزشی شرکت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از patch، انجمن ورزشی مدارس متوسطه ایالت مریلند در آمریکا روز گذشته اعلام کرد که دانش آموزان مدارس از این پس می‌توانند با حجاب اسلامی در مسابقات ورزشی شرکت کنند.

این انجمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دانش آموزان مسلمان دختر دیگر لازم نیست پیش از برگزاری مسابقات ورزشی، برای شرکت در رقابت‌ها با حجاب درخواست مستندی ارائه دهند. با توجه به بیانیه انجمن ورزشی مدارس متوسطه مریلند، سیاست جدید ورزشکاران دانش آموز را قادر به پوشیدن لباس‌های مذهبی در طول مسابقات می‌کند تا زمانی که لباس مدنظر بلند و خطرناک نبوده و دیگر بازیکنان را دچار مشکل نسازد.

انواع پوشش سر، روسری، شنل و دیگر لباس‌های مذهبی شامل این آیین‌نامه جدید هستند. تغییر قوانین جدید در پی یک برخورد اسلام‌هراسانه در یکی مدارس مریلند انجام شد. در این ماجرا که در ماه گذشته اتفاق افتاد، یکی از دانش آموزان مسلمان دبیرستان واتکینز مایل در گیترزبرگ پایتخت ایالت مریلند به سبب داشتن پوشش و حجاب اسلامی اجازه شرکت در مسابقه نهایی بسکتبال را پیدا نکرد. جنان هایس دانش آموز 16 ساله مسلمانی بود که به بهانه عدم ارائه مدارک حجاب اجازه شرکت در مسابقات نهایی را پیدا نکرد، درحالی که در اجرای این آیین‌نامه معمولا سخت گیری نمی‌شود و مربی او معتقد بود در حق این دختر مسلمان بی‌عدالتی انجام شده است.

دکتر زینب چادری مدیر ارتباطات شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در ایالت مریلند روز دوشنبه از این تصمیم انجمن ورزشی مریلند استقبال کرده و گفت: این آیین‌نامه جدید باعث می‌شود دانش آموزان مسلمان بیشتری قادر به شرکت در فعالیت‌های ورزشی باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha