جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دوره های قرآنی

حوزه/دولت پاکستان به منظور آغاز طرح آموزش قرآن در مدارس این کشور، به طور آزمایشی پروژه «نذر قرآنی» را در مدارس یکی از شهرهای ایالت پنجاب آغاز کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از pakobserver، دولت پاکستان طی یک پروژه آزمایشی، طرح یادگیری قرآن را در شهر بهاولپور در ایالت پنجاب آغاز کرد. پیش از این دولت پاکستان اعلام کرده بود که قصد دارد آموزش قرآن را در مدارس به صورت اجباری دربیاورد.

محمد بلیغ الرحمان وزیر ایالتی آموزش و پرورش دولت فدرال پاکستان اعلام کرد که این برنامه آموزشی با عنوان «نذر قرآن» برای دانش آموزان کلاس‌های 1-5 ابتدایی در این شهر به اجرا گذاشته می‌شود. و قرار است این پروژه به زودی در دیگر نقاط و شهرهای ایالت پنجاب و در ادامه تمامی پاکستان توسعه پیدا کند.

براساس بیانیه رسمی دولت پاکستان، این پروژه در پی مشاوره با تمامی گروه‌های مذهبی، مذاکره و برگزاری جلسات مختلف با تمامی ذینفعان به اجرا گذاشته شده است.

به گفته بلیغ دولت پاکستان برای راه اندازی این طرح علاوه بر مشاوره با وزرای آموزش و پرورش تمامی استان‌ها و منشی‌های آموزشی، با نمایندگانی از سازمان‌های مذهبی از جمله وفاق المدارس، تنظیم المدارس، جماعت اسلامی و شورای ایدئولوژی اسلامی نیز مشورت انجام داده است.

بلیغ گفت: قرار بر این شد که دانش آموزان اول ابتدایی آموزش کلمات عربی را با نام «قواعد نورانی» بیاموزند، و برنامه نذر قرآنی از کلاس پنجم با ترجمه اردو آغاز شود. این دوره قرآنی تا پایان تعلیمات متوسطه دانش آموزان ادامه خواهد داشت

بلیغ در ادامه افزود: برنامه تحصیلی نذر قرآنی از کلاس اول ابتدایی تا دوره متوسطه همراه با ترجمه قرآنی که تمامی گروه‌های اسلامی بر آن توافق دارند، تلاش‌های عناصر ضداجتماعی را برای ایجاد تفرقه در میان مردم ناکام می‌گذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha