جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ابراهیم امینی

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حاشيه‌نشينان با مشكلات متعددي مواجه هستند و نياز است فكري جدي براي رفع مشكلات آنان بشود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آيت‌الله ابراهيم اميني ظهر امروز در ديدار شهردار و مديران شهري قم، ضمن تبريك آغاز سال جديد، از خدمات مديريت شهري در شهر قم تقدير كرد و گفت: قم شهري خاص بوده و انتظارات مردم و مهاجران نيز از اين شهر ويژه است.

 عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: امروز زماني كه در شهر حركت مي‌كنيم شاهد شرايط بهتري نسبت به گذشته هستيم، هرچند نياز است بيش از پيش در حد جايگاه قم اقدامي ويژه صورت گيرد.

وي تصريح كرد: شهر قم با وجود كمبودها و شرايط خاصي كه دارد و انتظار است كه بيش از پيش به زيبايي شهر قم پرداخته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به موقعيت خاص و ويژه شهر قم به عنوان مركز حوزه‌هاي علميه و مركز توجه شيعيان، اذعان كرد: همين جايگاه انتظاراتي را به وجود مي‌آورد.

آيت‌الله اميني يكي از مشكلات مسافران در شهر قم را بحث پاركينگ عنوان كرد و افزود: مسافراني كه وارد قم مي‌شوند با هر هدفي كه گذر يا ماندگاري باشد، اكثراً داراي خودرو هستند و كمبود پاركينگ، نگراني به وجود مي‌آورد.

 وي تصريح كرد: پاركينگ نيازي اساسي براي قم است و بارها به مديران استان و استاندار نيز اين مساله تذكر داده شده كه بيش از پيش وارد حوزه تأمين پاركينگ در شهر شويد.

 عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه اگر مي‌خواهيم قم آبرومند بماند، بايد فكري براي رفع مشكلاتي چون پاركينگ شود، خاطرنشان كرد: در اين ايام واقعاً گرفتار بودن مردم براي پارك خودرو احساس مي‌شد.

  وي پاركينگ را از مسائل ضروري شهرها دانست و خاطرنشان كرد: اميد داريم كه مشكلات مربوط به اين پروژه حل شده و رضايت مردم كسب شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري به مشكل فرودگاه قم اشاره و ابراز كرد: قم نياز به يك فرودگاه دارد و از شهرهايي است كه در اين زمينه با مشكل مواجه است.

آيت‌الله اميني با اشاره به اثرگذاري راه‌اندازي فرودگاه در اقتصاد شهر قم، بيان كرد: تقاضا دارم كه مساله اين فرودگاه حل شود و هركسي كه در آن دخيل است، همراهي كرده و به تكميل آن کمک كند.

وي بيان كرد: فرودگاه در هر شهري وجود داشته باشد اقتصاد شرايط بهتري پيدا خواهد كرد و در شهري چون قم كه زائرين زيادي دارد و از كشورهاي مختلف جهان نيز به آن رفت و آمد دارند اين فرودگاه از اهميت بيشتري برخوردار است.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: قم آبروي نظام اسلامي است و طلاب خارجي زيادي در اين شهر در حال تحصيل هستند كه احداث و تكميل فرودگاه براي آن ضرورت است.

وي بيان كرد: قم امروز يك كلان‌شهر شده اگرچه وسعت زيادي ندارد، اما ضروري است كه به مساله ساخت و ساز در اين شهر نظارت بيشتري صورت گيرد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به مشكلات حاشيه‌نشيني در شهر قم، تصريح كرد: حاشيه‌نشينان با مشكلات متعددي مواجه هستند و نياز است فكري جدي براي رفع مشكلات آنان بشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha