جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار اعضای مؤسسه جهادی فرهنگی عباد قم با حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه طلاب سنگرنشینان علم و ایمان هستند، گفت: حوزه‌های علمیه مانند سرباز خانه در برابر استکبار هستند و هر چه سربازان آن توانمند تر باشند، ترس دشمن بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، عصر امروز در دیدار با مدیر ومعاونان مدیریت حوزه عملیه خراسان جنوبی اظهار داشت: طلاب و روحانیون سنگرنشینان علم و ایمان هستند و از این رو شغل مدیران حوزه های علمیه و مدیران مدارس جای شکر گذاری دارد، و اصولا کسانی که توفیق این برنامه ها را داشته و در این راستا زحمت می‌کشند، مورد لطف خدا هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که بر همه روشن است، که بدون علم نمی‌شود، هیچ کاری را انجام داد و شرط اول دین داری، دین شناسی است، گفت: ما در یک مقطع حساسی از تاریخ که جهان داشت، وارد صحنه جدید زندگی می‌شد، متاسفانه جنگ های بین المللی و سلطه اجانب و استعمار گران بعد از سلطه استبدادهای محلی آسیبهای زیادی به ستون‌های علمی اسلامی ما زد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در ایران بعد از دوران سیاه قاجار، سیاه تر از آن سلطه استمار استکباری آغاز شد، که در یک مقطع خاص که نیاز به بیشتر کمیت و کیفیت علمای راستین بود، در حوزه‌ها را تخته کردند، علما را شهید و  منزوی کردند و در این فرصت نامبارک فرهنگ جامعه اسلامی را ربودند.

وی با بیان اینکه با ایجاد جو بی دینی وکاذب به باور مردم این گونه رساندند که این  موضوعات دینی  به درد نمی‌خورد، اظهار داشت: با تبلیغاتی که بیگانه کرد، اوراق و کتابهای منحصر به فرد خطی که اگر الان باشد، میلیاردها قیمت هر کتاب است، دشمن آنها را از بین برد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: به حوزه‌ها، علما و فرهنگ جامعه ما آسیب زیادی رساندند، چه از نظر کمیت و چه از نظر کیفیت ما دچار کاستی عظیمی شدیم و انقلاب در یک مقطع خوبی واقع شد، زیرا یکی از ویژگی های انتقال دین  نسبت به علوم دیگر این است، در علوم دیگر اگر شخص تبحر داشته باشد، می‌تواند منتقل کند، فقط تبحر علمی نیاز است، اما در موضوع دینی تبحر یک شرط آن است و شرایط دیگر از لحاظ کیفیت، اخلاقی و تعهد التزام نیاز است، زیرا اگر در عالم دین نباشد .

وی با اشاره به ارزشمند بودن کارهای تولیدی فرهنگی اسلامی افزود: حوزه‌های علمیه در برابر استکبار ایستاده اند، افرادی که بتوانند کار فرهنگی اسلامی انجام دهند، ارزش آن همانند عبادت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha