جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید محمد غروی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو می تواند نقش سازنده و مفیدی در برهم زدن معادلات و برنامه های دشمنان داشته باشد و این خود بزرگترین سرمایه برای نظام است؛ بنابراین باید همه تلاش ها صورت گیرد، مردم به پای صندوق های رأی بیایند.

آیت الله سیدمحمد غروی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراها در روز  29 اردیبهشت ماه گفت: فردی که رئیس جمهور می شود، لازم است دارای شاخصه هایی از جمله، پای بندی به انقلاب، نظام و اسلام و ارکان این امور و مهمتر پیرو، پای بندی و اعتقاد به رکن انقلاب یعنی ولایت فقیه داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: پای بندی و اعتقاد به مبانی دینی، شرعی و خدمت به مردم، جامعه اسلامی و برخورداری از روحیه انقلابی،‌ جهادی، مقاومت، استکبار ستیزی و مجاهدت برای پیشرفت جامعه در همه عناوین و از بین بردن فقر، بیکاری،  و ایجاد اشتغال برای جوانان را  از دیگر شاخصه های رئیس جمهور در نظام اسلامی برشمرد.

آیت الله غروی گفت: انتظار از رئیس جمهور کشور اسلامی که مردم آن انقلاب و برای پایداری اسلام، انقلاب و نظام، دهها هزار شهید و مجروح و جانباز تقدیم کرده اند، زیاد است؛ اما اینکه چه کسی می خواهد سکاندار این جایگاه مهم باشد خود امر بسیار دقیق و مهم است.

عضو شورای عالی  حوزه های علمیه تاکیدکرد: اگر رئیس جمهور بتواند همه عناصر کلیدی را در امور مدیریتی و اجرایی  کشور در خود داشته باشد و تقویت کند،‌کشور از هر لحاظ پیشرفت خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: باید کسی  رئیس جمهور شود که دارای قدرت اجرایی در سطح کلان کشور با جمعیت80 میلیونی با تنوع مذاهب، خرده فرهنگ و مطالبات مردم باشد تا بتواند انتظارات نظام و انقلاب را برآورده کند؛ طبیعتا اداره کلان کشور مانند سابق نیست؛ امروز برای اداره کشور قدرت مدیریتی زیادی می خواهد.  

وی گفت: حتی دشمنان امروز مانندگذشته نیستند و دائم در صدد ایجاد رخنه، توطئه و فتنه در مسائل و موضوعات مختلف می باشند، تجربیات آنها در ایجاد افزایش تنش و اختلاف در جامعه اسلامی بیشتر شده و می دانند، باید برای رسیدن به اهداف خود همه تلاش خود را بکار گیرند.

آیت الله غروی افزود: در حال حاضر شرایط امروز کشور در منطقه و سطح بین الملل با گذشته فرق زیادی کرده، همه این امور می طلبد رئیس جمهورآینده کسی باشدکه قدرت کافی در مسائل مختلف را داشته باشد و این کار ساده ای نیست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: خصوصیت بعدی رئیس جمهور این باشد بتواند از همه ظرفیت های موجود، جوانان مستعد، متعهد، متخصصین، نیروهای قوی و کار بلد با انواع سلیقه ها برای پیشرفت کشور بهره ببرد و از این بالاتر به قدرت و استعداد و ظرفیت درون کشور باور، اعتماد و اعتقاد داشته و در عین حال تعامل سازنده و مفیدی با جهان بیرون و آحاد ملت این سرزمین برقرار کند.

آیت الله غروی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو می تواند نقش سازنده و مفیدی در برهم زدن معادلات برنامه های دشمنان داشته باشد، ابراز داشت: حضور حداکثری نشان دهنده حمایت و پشتیبانی و تأیید نظام و انقلاب است و این حضور حداکثری خود بزرگترین سرمایه برای نظام است؛ بنابراین باید همه تلاش ها صورت گیرد تا همه مردم  به پای صندوق های رأی بیایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha