پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برگزاری نشست‌های اسلام‌شناسی در کلیسایی در ایالت مینه‌سوتا

حوزه/ کلیسای شهر ایست بتل در ایالت مینه سوتا با همکاری «مسجد نصرت» قصد برگزاری نخستین سری نشست‌های آشنایی با دین اسلام را دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از abcnewspapers، نشست‌های آشنایی با دین اسلام در کلیسایی واقع در ایالت مینه‌سوتا در آمریکا برگزار می‌شوند.

در اواخر ماه آوریل «کلیسای لوتری منجی ما» واقع در شهر ایست بتل در ایالت مینه‌سوتا با همکاری مسجد «نصرت»، نخستین سری نشست‌های روابط مسلمانان و مسیحیان را برگزار خواهد کرد.

بعد از ظهر روز پنج شنبه 20 آوریل، قرار است اولین مراسم سخنرانی درباره رابطه میان مسلمانان و مسیحیان به ویژه در خصوص تحولات اخیر نیجریه ارائه شود که در ادامه یک جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار خواهد شد. در ادامه این جلسه، در روزهای 25 آوریل ، 2ام و 9ام ماه می نیز این کلیسا جلسات سه‌گانه‌ای با عنوان «همسایگان مسلمان ما» برگزار خواهد کرد.

در این جلسات سخنرانان مسلمان درباره اصول 5گانه دین اسلام و باورهای بنیادین مسلمانان به صحبت پرداخته و مردم را با دیگر سنت‌های اسلامی آشنا می‌سازند. در این جلسات همچنین مباحثی چون حضرت مسیح (ع)، یهودیان و مسیحیان مورد ارزیابی قرار گرفته و جلسات پرسش و پاسخی نیز درباره دیدگاه قرآن در رابطه با این سه موضوع انجام می‌پذیرد.

جلسه نهایی که قرار است در این کلیسا برگزار شود، در ارتباط با موضوع «خشونت و داعش» بوده و دیدگاه قرآن مجید درباره استفاده از خشونت علیه غیرمسلمانان و به کار گرفتن اجبار برای گرویدن مردم به دین اسلام و خلق یک ملت مسلمان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. این مبحث به منظور آشناسازی مردم با حوادث عصر امروز در جهان اسلام مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

دیکن گلندی اوس کشیش این کلیسا در این باره می‌گوید: ما به این نتیجه رسیدیم که باید تا حد ممکن با ترس‌هایی که در جامعه ما در ارتباط با مسلمانان و افراط‌گرایان وجود دارند به مبارزه بپردازیم. به علاوه اینکه اعضای کلیسا نیز در این باره کنجکاو هستند و موضع‌گیری‌های سرسختانه‌ای در این باره وجود ندارد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha