جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، انقلابی بودن، ولایت پذیری، دین‌داری و کارآمدی را از ویژگی‌های کاندیدای اصلح عنوان کرد و گفت: نامزدها در انتخابات از تخریب دیگران، دروغ و بزرگ‌نمایی خودداری کنند و باصداقت آنچه را که در توان دارند، بیان کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام اسلامی، آن را رکن اساسی مردم‌سالاری دینی عنوان کرد و گفت: حضور واجدان شرایط در پای صندوق‌های رأی، یک واجب سیاسی، شرعی و اجتماعی است.

شرکت در انتخابات تکلیف شرعبی و ملی است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: براساس فرموده امام خمینی(ره) حفظ نظام مقدس اسلامی از اوجب واجبات است و حضور پرشور و گسترده در انتخابات نیز موجب عزت و اقتدار ‌نظام اسلامی می‌شود، لذا شرکت در انتخابات بر همگان واجب است.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: شاید برخی مردم از اقدامات مسئولان ناراحت و دلگیر باشند و بگویند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم و رأی نمی‌دهیم، اما باید گفت ما با خون شهدا و امام راحل قهر نیستیم و برای حفظ آرمان‌های آنان پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شویم و به تکلیف دینی خود عمل می‌کنیم، نه به خاطر فلان نامزد انتخاباتی یا مسئول که از آن دلگیر و ناراحت هستیم.

ضرورت انتخاب اصلح

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر انتخاب افراد متخصص و صالح در انتخابات از سوی مردم، گفت: در انتخابات کارآمدی، تدین و تخصص مهم است و مردم باید در انتخابات افراد صالح و متخصص را انتخاب کنند و از حزب، فامیل، دوست و ... برای انتخاب افراد، پرهیز کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی، انقلابی بودن، ولایت پذیری، دین‌داری و کارآمدی را از ویژگی‌های کاندیدای اصلح عنوان کرد و اظهار داشت: انتخابات برهه‌ای سرنوشت‌ساز است و مردم باید در این رویداد دقت زیادی داشته و نسبت به انتخاب شخص اصلح و واجد شرایط اقدام کنند و بکوشند تا سرنوشت خود را به مسئولی توانمند و لایق بسپارند.

کاندیداها وعده و وعید دروغ ندهند

وی در ادامه به تبلیغات کاندیداها اشاره کرد و گفت: نامزدهای انتخاباتی برای جمع‌آوری رأی، وعده‌ و وعیدهایی ندهند که پس ‌از انتخاب، نتوانند آنها را انجام دهند و از حیطه مسئولیت و توان آنان خارج باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: متأسفانه گاهی در انتخابات شعار ها و وعده‌های کاندیداها، با عمل آنان پس از انتخاب شدنشان، متفاوت است، به‌طوری‌که نامزدها برای کسب رأی، شعارها و وعده‌هایی می‌دهند که خودشان هم می‌دانند از پس انجام آن بر نمی‌آیند.

نامزدهای انتخاباتی آخرت خود را نسوزانند

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی نباید برای به دست آوردن دنیا، دین و ایمان خود را به خطر بیندازند، گفت: عمل نکردن و پایبند نبودن به وعده‌هایی که قبل از انتخابات داده‌شده، نشان‌دهنده نفاق است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی نباید برای رسیدن به هدف خود، به افراد قدرتمند و ثروتمند متوسل شوند، چرا که این باعث وامدار شدن به آن‌ها در طول دوران خدمتشان می‌شود که این شایسته یک فرد مؤمن نیست.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha