جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کلاس‌های دفاع شخصی برای زنان مسلمان در ولز

حوزه/ زنان مسلمان در ولز، به دلیل نگرانی و ترس‌ از بروز برخوردهای اسلام‌هراسی اخیرا در کلاس‌های آموزشی «دفاع شخصی» شرکت می‌کنند تا بتوانند از خودشان در مقابل اسلام‌هراسان دفاع کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، زنان مسلمان در کاردیف، پرجمعیت‌ترین شهر ولز در انگلستان، به دلیل نگرانی‌ از بروز برخوردهای اسلام‌هراسی در کلاس‌های آموزشی «دفاع شخصی» شرکت می‌کنند.

یک سالن ورزشی در کانتون در حال حاضر کلاس‌های دفاع شخصی ویژه بانوان با تمرکز بر پیشگیری از حملات ضدحجاب ارائه می‌دهد.

ورزشگاه تناسب اندام حیا در کانتون، پس از شنیدن انتشار گزارش‌هایی از اسلام‌هراسی، برای اینکه زنان مسلمان احساس امنیت بیشتری هنگام ترک خانه‌هایشان داشته باشند تصمیم به برگزاری کلاس‌های دفاع شخصی کرده و شرکت در این دوره‌های آموزشی برای تمامی زنان آزاد است.

آخرین آمارهای ارائه شده توسط پلیس ولز نشان می‌دهند که در 12 ماه گذشته نزدیک به 2500 جرم نفرت محور به این اداره گزارش شده‌اند. در پی خارج شدن کشور انگلستان از اتحادیه اروپا در ماه جولای 2016، اسلام‌هراسی و جرایم نفرت محور علیه اقلیت‌ها نیز به شدت روند صعودی پیدا کرد.

کشیده شدن حجاب برای زنان مسلمان عادی شده!

این درحالی است که شورای مسلمانان ولز معتقدند آمارهای ارائه شده توسط پلیس، تنها نمونه‌ای از خروار هستند و در واقع بسیاری از زنان مسلمان جرایم نفرت محور را گزارش نمی‌دهند زیرا این گونه سوءبرخوردها به بخشی از زندگی روزمره آنان تبدیل شده است.

محمد عالمگیر، مدیر پروژه‌های این سازمان گفت: حملات حجاب - که در آن روسری زنان مسلمان کشیده می‌شود به یک مشکل روتین تبدیل شده! برای زنان مسلمان عادی شده که به طور روزمره مورد حمله قرار گرفته یا تحقیر شوند. یک دختر نوجوان در کاردیف راه می‌رفته که گروهی از دختران او را دوره کرده، به او اهانت کرده و روسری‌اش را از پشت سرش گرفته و او را با روسری روی زمین کشیده‌اند! چنین اتفاقاتی قابل پذیرش نیستند و نباید در شهر ما رخ دهند.

عطا امام جماعت این مرکز اسلامی نیز در این باره گفت: زنان مسلمان به دلیل حجاب‌شان بیشتر در معرض بوده و مورد برخوردهای اسلام‌ستیزی قرار می‌گیرند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این زنان محجبه بیشتر در ایستگاه‌های اتوبوس، ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی و قطار، به ویژه هنگام رفت و آمد به محیط کاری موردحمله قرار می‌گیرند.

طبق آمارهای ارائه شده در سال 2015، 75% قربانیان جرایم نفرت محور اسلام‌هراسی در انگلستان و ولز را مسلمانان تشکیل می‌داده‌اند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha