شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص)

حوزه/ اختتامیه دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص)، با سخنرانی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و پیام آیت الله العظمی سبحانی، در کرمان برگزار می شود.

حجت الاسلام احمد رحمانی در گفت وگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»، با اعلام خبر برگزاری دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص) در روز 4 اردیبهشت ماه سال جاری و همزمان با عید سعید مبعث در شهرستان کرمان، اظهار داشت: در دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص)، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به عنوان میهمان ویژه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.
دبیر علمی کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص) افزود: علاوه بر حضور آیت الله اعرافی در این کنگره بین المللی، برخی مسئولین و مقامات کشوری و استانی، علما، شخصیت های علمی و فرهنگی کشور، و همچنین اهل تسنن و جامعه زرتشتیان استان کرمان حضور خواهند یافت و برخی نیز سخنرانی خواهند کرد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری اولین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص) در سال 93، خاطرنشان کرد: در سال 93 و در پی توهین یک کشیش مسیحی به قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص)، دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد استان کرمان، تصمیم گرفتند برای مقابله با این کار زشت و ناپسند صورت گرفته در دنیای غرب، یک حرکت فرهنگی و علمی و خدمتی در این راستا انجام دهند و به همین دلیل بود که با تکیه به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب، کانون مساجد استان کرمان با همکاری استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، تصمیم به برگزاری کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص) گرفت.
حجت الاسلام  رحمانی افزود: در اولین کنگره، آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به عنوان میهمان ویژه حضور داشته و سخنرانی کردند.
دبیر علمی دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص)، در ادامه سخنان خود، با اشاره به جزئیات برگزاری این کنگره گفت: اختتامیه دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص) که در روز 4 اردیبهشت ماه از ساعت 8:30 صبح الی 12:00 ظهر، در سالن اجتماعات اداره برق شهرستان کرمان و با حضور بیش از 500 تن از شخصیت های علمی و فرهنگی داخلی و خارجی برگزار می شود.
وی افزود: برخی از شخصیت های علمی کشورهای خارجی از جمله فرانسه، کونگو، لبنان، افغانستان پاکستان، عراق و ...، به این کنگره مقاله ارسال نموده اند و برخی از آنان نیز در سخنرانی کوتاهی، به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص موضوع همایش می پردازند.
حجت الاسلام رحمانی با بیان این که  مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص) تا نیمه فروردین ماه سال 96 بود، اظهار داشت: داوران بررسی مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره، یک گروه علمی وابسته به جامعة المصطفی(ص) العالمیة بودند که در نهایت با ارزیابی دقیق 12 مقاله را به عنوان مقالات برتر و شایسته تقدیر معرفی کردند.
دبیر علمی دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص)، ادامه داد: مقالات ارسالی به این کنگره، نسبت به دوره اول آن که 3سال پیش برگزار شد، هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی رشد بسیار چشمگیری داشته و ارائه دهندگان مقالات، همگی دارای مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بوده اند.
حجت الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: از بخش های مهم اختتامیه دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص) که باید به آن توجه کرد، قرائت پیام حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید است.
وی در پایان گفت: در بخش دیگری از دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم(ص)، کتاب مجموعه مقالات دومین کنگره، رونمایی خواهد شد.
انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha